6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    flax

treo en submarine

Hallo allemaal, ik wil graag het apple submarine midi geluidje als sms alert op mijn treo 680, maar ik kan hem nergens vinden…. bvd

Bijdrager
    Xigh

System-Library-Sounds en dan even importeren in iTunes en omzetten naar mp3.

Bijdrager
    wiert

omzetten naar mp3?

sorry, hoe gaat dat?

wiert

Bijdrager
    Xigh
    ”wiert”

omzetten naar mp3?

sorry, hoe gaat dat?

wiert

Je dubbelklikt op het Submarine.aiff bestand. Deze opent dan in iTunes. Dan ga je bovenaan onder iTunes naar het kopje “Voorkeuren” en dan in het venster wat zich dan opent naar “Geavanceerd”. Dan klik je in dit venster op “Importeren”. Dan staat er een regeltje “Importeer met:” Standaard staat deze op AAC (beste formaat voor de iPod). Zet deze op mp3 codering en daar onder staat “Instelling”, deze staat normaal op “Hoge kwaliteit (160 kbps), zet deze dan op 192 kbps, de hoogste instelling (de mate van compressie word hiermee bepaald). Dan druk je op “OK”.

Vervolgens druk je met de rechter muisknop op het geluid Submarine.aiff. Dan selecteer je “Converteer selectie naar MP3”. Om het bestand dan te vinden druk je op het geconverteerde liedje (staat onder of boven het origineel) in je iTunes lijst met de rechter muisknop en selecteert “Toon in Finder”.
    Het bestand word uiteindelijk 28kb groot. Ik zou hem sturen maar heb geen manier om hem te uploaden nu.

Bijdrager
    flax

ik heb nu die submarine maar weet niet hoe en in welk bestandtype ik hem op mijn treo moet zetten

Bijdrager
    Xigh

Vermoedelijk wil je telefoon een Wave bestandje hebben. Moet je even waar je eerst mp3 instelde zorgen dat hij hem als Wave bestand (.wav) exporteert.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.