4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Trefwoorden in iPhoto en Spotlight niet gelijk ?

Ik voer via “info” per foto spotlightvoorkeuren in. In elke foto staan zodoende de namen van alle personen op die foto en de plaats waar ze gemaakt is en bv de naam van gebouwen . bv Janjanssen wimbosman koninginbeatrix parijs frankrijk eifeltoren.

Als ik dan in spotlight zoek om alle foto’s te vinden waar de eifeltoren opstaat hoe ik enkel die naam in te voeren en in heb de foto. Wil ik een foto vinden waar én de eifeltoren opstaat én ook koninginbeatrix , dan tik ik beiden in spotlight en wordt de zoekactie weer verfijnd.
    Nu heb ik ook al mijn foto’s in Photo gezet en omdat daar ook sprake is van zoeken op trefwoorden , dacht ik dat iPhoto de trefwoorden van spotlight wel mee over zou nemen om te zoeken naar een foto. Maar dat lukt dus niet ?
    Weet iemand soms een manier waarop ik iPhoto ook kan aanzetten om gebruik te maken van die trefwoorden ?
    Het zou natuurlijk niet zo handig zijn om in iPhoto nogmaals al die duizenden foto’s nieuwe trefwoorden te moeten geven.

m vr gr
    mowat

Bijdrager
    cmug

Geef even aan welke versie iPhoto je hebt!
    Even heel globaal: in iPhoto 6 had ik veel problemen met trefwoorden en samenwerking met andere programma’s , in versie 7 deed die wat ik verwachte.

Bijdrager
    Yaris

De oplossing staat misschien in het voorlaatste bericht in http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7831791

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor jullie antwoord :

ik gebruik de versie iPhoto ‘ 08 – 7.1.4. (371)

Maar daar zal dus het probleem waarschijnlijk niet zitten Cmug!
    In die link van Yaris lees ik dat er inderdaad nog meer mensen met dat probleem zitten en dat iPhoto dus blijkbaar de gegevens niet overneemt omdat de spotlight opmerkingen blijkbaar betrekking hebben op het bestand zelf en de iPhoto opmerkingen op de fotogegevens.
    Toch wel spijtig dat men dat niet voorzien heeft want nu kan men de gegevens die op de foto staan niet gebruiken als zoekargument ( tenzij men alle gegevens in de bestandsnaam van de foto zou zetten , maar dan krijg je ellenlange namen).

nogmaals dank
    m vr gr
    mowat

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.