6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kingscup

Trash te vol

Beste,
    Ten eerste beste wensen, ten tweede ik wil mijn TC gaan gebruiken om mijn Itunes libary op te zetten en te gaan gebruiken.
    nadeel is dat deze(tc) helemaal vol staat met back-up’s.

nu heb ik die manueel naar de trash gesleept(had ze naderhand ook op andere manier kunnen verwijderen) hier staat dus ongeveer 250 gig in.

als ik nu de trash wil leeg gooien loopt hij door tot meer dan 700.000 items “te verwijderen” en duurt enorm lang

nu de vraag: kan ik op makkelijke en snelle manier “trash” leegmaken(terugzetten uit de trash gaat niet meer)

dank

Geblokkeerd
    Anoniem

daar is een terminal command voor iets met sudo en trash.
    Google for it!!

Bijdrager
    Koning Frank

gewoon laten draaien en dan iets anders gaan doen? In de tijd dat je hier op een reactie wacht was je trash al leeg geweest.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Usain op 02 januari 2011

daar is een terminal command voor iets met sudo en trash.

cd ~/.Trash<br />
    rm -Rf *

Als dit een melding geeft die neerkomt op dat je niet voldoende rechten hebt, probeer je

sudo rm -Rf *

en tik je je wachtwoord in, dat je niet op het beeld zult ziet verschijnen, gevolgd door een druk op de Returntoets.

Pas hiermee op! Geef alléén de commando’s rm -Rf * of sudo rm -Rf * wanneer je zeker weet dat je in ~/.Trash bent! Ze verwijderen namelijk alle bestanden en mappen in de huidige map zonder om toestemming of bevestiging te vragen, en als je geen backup hebt ben je ze dus ook echt kwijt. (Er zijn manieren om ze met wat geluk toch terug te halen, maar dat vereist extra programma’s en waarschijnlijk een berg ellende.)

Bijdrager
    Hansi2124

Verwijderen backups.backupdb van Timemachine?

(staat in hetzelfde forum…)

Bijdrager
    kingscup

na 16 uur is de vuilnis bak leeg. dank voor adviezen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.