15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

Transport Tycoon

Wie kent dit zeer verslavende spel nou niet?

Ik ben weer helemaal verslaafd aan dit spel nadat ik het laatst weer voor op mijn Windows pc had geïnstalleerd.

Toen ben ik gaan zoeken voor een versie voor de Apple, en warempel, die is er!

Hij heet OpenTTD, is exact hetzelfde! En zelfs beter!

Je hebt een paar bestanden nodig, en die staan in dit zipbestand:

Bijdrager
    wiedo

kende em al idd.. heb openttd al een tijdje op mijn mac staan.
    Het gave is dat je de resolutie enorm hoog kan zetten en dat heel veel mensen uitbreidingen aan het maken zijn voor openttd. Ik heb wel eens gezien dat iemand een soort hi-res patch aan het maken was, dat zag er erg goed uit, ben benieuwd of die al uit is.
    Volgens mij is TTD nog niet gratis, dus volgens mij is die link niet legaal.

Bijdrager
    Nick Nack

Download is wel legaal, Transport Tycoon is tijd geleden vrijgegeven. Is te downloaden op http://www.classic-gaming.net en http://www.the-underdogs.info

Bijdrager
    Nietzman

Vooral de multiplayer functie is meesterlijk. OTTD is een heerlijk stukje werk. :Y.

En ik mag hopen dat die 32-bits replacement set nog eens uit gaat komen. *O*.

Bijdrager
    jeroen.p

Goede tip!
    Ik krijg ‘m alleen niet opgestart…
    Zie ik wat over t hoofd, of staan er alleen .exe files (enzo) in die map?

Bijdrager
    wiedo

je moet dus ook openTTD downloaden (mac versie) om die te starten heb je de files uit de zip nodig.

Bijdrager
    jeroen.p

ah, ik snap ‘m:wink:
    Wat een denkwerk zo vlak voor het weekend:P

Bijdrager
    Steff

Hoe zit dat installeren etc in elkaar dan? Ik heb openTTD naar de map programma’s gesleept. Tot zo ver goed. Maar wat moet ik dan doen met de uitgepakte bestandjes? (zijn windows troep bestandjes btw)

Bijdrager
    jeroen.p
    ”Kriska”

Hoe zit dat installeren etc in elkaar dan? Ik heb openTTD naar de map programma’s gesleept. Tot zo ver goed. Maar wat moet ik dan doen met de uitgepakte bestandjes? (zijn windows troep bestandjes btw)

Die uitgepakte bestanden moet je in die hoofdmap van openTTD zetten in de map data (die je zelf even moet aanmaken).
    Ik geloof dat er maar een paar bestanden noodzakelijk zijn, maar ik heb de hele zooi erin gezet en dat werkte:P
    Hopelijk begrijp je m’n onduidelijke uitleg:wink:
    succes!

edit:
    Ik heb ‘m even op YouSendIt gezet:
    http://download.yousendit.com/B05D2A6B1770E117

Bijdrager
    wiedo

meestal werkt readme’s lezen ook wel. Of even op de site van OpenTTD kijken kan ook geen kwaad:
    Installation FAQ

Bijdrager
    wiedo

als ze die nieuwe graphics nou eens implementeren dan ga ik weer spelen:
    32bits gallery

Bijdrager
    Nick Nack

Alsof van graphics een spel anders wordt. :?

Het blijft briljant!

Bijdrager
    wiedo

klopt.. maarja.. heb het spel helemaal grijs gespeeld en heb niet de motivatie om weer te starten, die krijg ik van nieuwe graphics (en ze stoppen er zowiezo ook nieuwe gameplay in, zoals grotere stations, schuine spoorwegovergangen en dergelijke).

Bijdrager
    Koendesign

en wat is het doel van het spel? ik ken het niet, maar het ziet er leuk uit!

Bijdrager
    wiedo

het hele vervoer van een bepaald landschap (waaronder veel dorpjes en fabrieken) regelen. Dit kan met treinen, vrachtwagens, bussen, vliegtuigen, bootjes. Je kan passagiers vervoeren en allerlei goederen, zodoende gaat de economie omhoog en gaan de dorpen groeien tot ware steden (weer meer passagiers!).
    Sporen en wegen bouwen dus. Je krijgt in de loop der jaren meer technologie waardoor je snellere treinen krijgt bijvoorbeeld. Erg leuk en verslavend.
    Er zijn ook maps van Nederland te krijgen trouwens.. erg leuk om een tunnel te maken van limburg naar groningen :).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.