5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Transparantie in Illustrator levert probleem – Help

Help!

Ik heb een probleem. Ik kreeg de opdracht onderstaand logo (zie afb. 1) aan te passen. Maar nadat ik dat gedaan had levert de schaduw een probleem op.

De schaduw bestaat uit een reeks grijze cirkels die transparant zijn. Ze staan op ‘donkerder’ (zie afb. 2).

Als ik die in InDesign plaats ziet het er prima uit. Ook de pdf daarvan ziet er goed uit. Maar wanneer ik die pdf mail of het InDesign document wil printen gaat het fout. Dan ziet het er uit als op afbeelding 3.

Ik kom er niet uit.

Wie heeft een idee?

Bijdrager
    computer space

Gevalletje Moire!
    Misschien de schaduw als gradient-mesh eroverheen leggen ipv met cirkels.
    Oh, je bedoelt ook het feit dat de kleuren weg zijn?

Je kunt ook de boel omdraaien. De poppetjes transparant over een bol met schaduw plaatsen.

Inactief
    Anoniem
    ”Martiniman”

Gevalletje Moire! (…) Oh, je bedoelt ook het feit dat de kleuren weg zijn? (…)

Precies. Die Moiré geloof ik wel.

”Martiniman”

(…) Je kunt ook de boel omdraaien. De poppetjes transparant over een bol met schaduw plaatsen.

Was het maar zo eenvoudig. Die poppetjes hebben een soort bevel – een highlight en een schaduwrand. Een highlight kan je niet transparant maken want dan verdwijnt hij helemaal.

Bijdrager
    computer space

En een gradient-mesh, mag die transparant zijn? Dan moet je die er eens overheen leggen.

Inactief
    Anoniem

Zal ik zelf maar het antwoord geven? Na enkele dagen zoeken… :wink:

Het document zit goed in elkaar en de drukker kan het drukken…

Alleen het gebruik van 2 steunkleuren en een transparante zwart daar overheen levert problemen op bij het printen (naar een eenvoudige printer) en beeldscherm weergave in enkele gevallen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.