7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

Transparante achtergrond met IE

Vragen over png-afbeeldingen en IE6 zijn al vaker voorbijgekomen, maar het lukt me niet om het voor elkaar te krijgen:

Op deze RapidWeaver-website heb ik een transparante png als achtergrond van de content-container. Die afbeelding is 3 x 3 pixels groot, maar wordt herhaald over de gehele content-container.
    Op een Mac uiteraard alles OK en met IE7 ook. Maar met IE6 wil de transparantie niet doorkomen.

Is dit een gegeven waar IE6-gebruikers mee moeten leven of is er nog iets aan te knutselen?

Bijdrager
    aerosoul

er zijn wel bepaalde hacks.. moet je ff googlen op “IE png hack” of iets in die richting..

opzich is het verder wel een gegeven dat IE geen transparantie in PNGtjes ondersteund..

Bijdrager
    AppletjeEitje

Klopt…het is de pngfix voor IE.

Hier is de info te vinden http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pnghowto.htm

Succes!

Bijdrager
    danielpunt

Dat is voor PNG afbeeldingen, niet als achtergrond van een element.
    Als je het als achtergrond wilt gebruiken:

[code:1:fa659fcf6d]
    #wrapper {
    background-image: url(’bg.png’);
    }

* html #wrapper {
    filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(enabled=true, sizingMethod=scale src=’bg.png’);
    background-image: none;
    }[/code:1:fa659fcf6d]

Bijdrager
    addyboy
    ”danielpunt”

Dat is voor PNG afbeeldingen, niet als achtergrond van een element.
    Als je het als achtergrond wilt gebruiken:

[code:1:81ef92ac5f]
    #wrapper {
    background-image: url(’bg.png’);
    }

* html #wrapper {
    filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(enabled=true, sizingMethod=scale src=’bg.png’);
    background-image: none;
    }[/code:1:81ef92ac5f]

Deze is wel voor een achtergrond van een element. Echter dan moet je wel de behavior daarop toepassen dus dan doe je:

[code:1:81ef92ac5f]element { behavior: url(pngbehavior.htc); }[/code:1:81ef92ac5f]

;)

p.s. moet je wel de WebFX hack hebben. http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html
    dat is een behavior hack (.htc) en werkt dus alleen op IE (behaviors zijn gemaakt voor IE)

Bijdrager
    danielpunt

Die behavior is helemaal niet nodig als je die filter gebruikt.

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ik kwam laatst een hele mooie oplossing tegen met php. Doet in feite hetzelfde als de javascripts, maar het werkt dus ook als javascript uit staat. Uiteraard heb ik de website direct gebookmarked: *klik*

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.