7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    tomperd

Transparant opslaan Photoshop CS3.

Hey mensen,

Ik heb een lastig probleem en dat is dus dat ik een header die een 100% opacity rand heeft maar wel een 30% opacity vak er in geplaatst.

Nu heb ik deze 2 lagen geconverted naar smart object & dan gerasterized.

Daarna de twee lagen gemerged -en de vulling blijft transparant-, maar als ik ze copy in een nieuw document heb ik dus een grijze vulling ipv een 30% opacity vulling.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Greets,

Tom.

Bijdrager
    Nick Nack

Opslaan als PNG?

Ik weet waar je het in plakt, maar PNG blijft vaak transparant.

Bijdrager
    moller

PNG-fix in je HTML

Bijdrager
    Whamp

Misschien exporteren als eps-bestand en die dan plaatsen in het nieuwe document.

Bijdrager
    nookie
    ”Whamp”

Misschien exporteren als eps-bestand en die dan plaatsen in het nieuwe document.

Dan werkt dus totaal niet, EPS slaat alles plat naar 1 laag, dus weg transparantie…..

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Heb je mischien gebruik gemaakt van een laagmasker dat niet gelinked is aan de laag zelf?
    Dat zou kunnen verklaren waarom de transparantie niet meeverhuist naar een nieuw document….

Bijdrager
    tomperd

Het probleem is ondertussen opgelost, maar nu doet er zich weer een ander probleem voor in Dreamweaver – ben bezig website te ontwerpen, daarom dus de switch..

Het zat dus zo dat de onderste laag (de witte) gewoon nog een vulling had en de bovenste (de zwarte) lag erover en kreeg ik dus grijs. Heel stom dus… dus heb gewoon even de zwarte geselecteerd met de wand en bij wit gedelete, et voila.:)

In ieder geval, bedankt voor de antwoorden!;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.