5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Transmission + WRT54G

Ik heb hier een Linksys WRT54G staan waarin ik een poort opengezet heb voor Transmission (50001) Toch geeft deze site aan dat de poort nog steeds gesloten is? Ik heb alles volgens deze pagina gedaan en ook via de Transmission FAQ! Alleen nu lees ik op de Transmission site iets over Static IP .. hier snap ik niks van! Iemand die me kan helpen?

Bijdrager
    inactiveaccount

Om te beginnen, of een bittorrrent poort open staat controleer je meestal op http://btfaq.com/natcheck.pl

1. In transmission ga naar de voorkeuren, dan netwerk en kijk welke poort daar staat. Meestal 6881, maar wie weet.

2. Kijk welk IP adres je Mac heeft (in voorbeeld ff 192.168.0.100)

3. Ga naar de router, Applications & Gaming, en voeg de volgende regel toe
    torrent | 6881 | 6881 | Capture Both | 192.168.0.100 | aan vinken

En als het goed is staat de poort open. Zonee dan vermoed ik dat er NOG een router tussen internet en de WRT54G staat, waar je OOK de poort open moet zetten.

Ook kan het zijn dat je firewall op de Mac open staat trouwens, die staat bij System Preferences onder Sharing.

Ik heb zelf ook deze router en bij mij is het netwerk
    internet > router 1 > wrt54g > macbook pro

En ik moest dus 2 keer een poort open zetten.

Inactief
    Anoniem

BTFAQ zegt dat de poort open staat. Toch is mijn download zo rond de 30 kb/s met 13 peers?!

Bijdrager
    Napsju

UPnP in de WRT even aanzetten.

Bijdrager
    crazy ivan

Heb je de poort ook daadwerkelijk geforward van je router naar je mac? Heb je op je mac je firewall opengezet?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.