30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurensblom

transmission en u torrent

Mijn Vuze doet het niet meer en ik probeer nu Transmission en µTorrent uit als alternatief. Maar ik begrijp niet hoe je kan zoeken naar een torrent met deze programma’s. Iemand enig idee?

Bijdrager
    Shmoo

Bij Transmission moet je dan op het knopje onderaan drukken en dan komt de browser omhoog en kun je zoeken.

Bijdrager
    KarelWillem

Het knopje onderaan??

Nee, volgens mij kun je in deze apps niet zoeken naar torrents (ja, ‘binnen’ torrents die je al hebt geopend waarschijnlijk).Ik ben dan ook altijd blij dat mijn Vuze het nog prima doet.

Geblokkeerd
    Anoniem

je kunt beter zoeken op bepaalde sites voor torrents…:nerd:

Bijdrager
    Laurensblom

Mijn Vuze geeft een foutmelding en zegt dat ik een onveilige verbinding heb

Bijdrager
    Laurensblom

ok, ga ik doen, dank je

Bijdrager
    Shmoo

Transmission openen en dan op dit knopje onderaan op je computer drukken. Zoeken maar!

Geblokkeerd
    Anoniem
    Shmoo op 26 februari 2016

Transmission openen en dan op dit knopje onderaan op je computer drukken. Zoeken maar!

:-D:-D:-D

Bijdrager
    KarelWillem

Exact. Lekker Vuze dus.

Bijdrager
    Shmoo

Nee joh. Transmission is Tha Bomb. ?

Al die andere rotzooi software is voor neppers. PC volk dat naar een Mac switcht om cool te zijn. Transmission is nog zo’n appje gemaakt voor echte Mac klanten uit de tijd dat die ander mensen niet eens wisten wat Macs waren.

Bijdrager
    jackybe67

Blijf ook lekker trouw aan Transmission. Licht en snel, top!

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom moet een appje nog ‘licht’ en snel zijn? Het is geen Mac 128k waar je mee werkt.

Vuze opent in 2 1/2 seconde en verder merk je er niets meer van.

Bijdrager
    Shmoo

Omdat het aantoont dat je met een developer te maken hebt die verstand van zaken heeft. Iedereen kan een app maken zoals ook iedereen een website kan maken.

Een goede app en website maken dat is niet iets wat iedereen kan.

Bijdrager
    KarelWillem

Transmission IS ook helemaal niets. En zonder hulp van buitenaf KAN het helemaal niets.

Dat is niet zo lastig om clean and mean te houden.

Bijdrager
    computer space

Ik weet niet wat je wilt downloaden, maar als je vaak selecties maakt uit torrents met honderden files, dan is utorrent enige optie. Transmission maakt daar namelijk puinzooi van, door ook alle files die een stukje delen met de chunks van de files die je wel wilt OOK in de downloadmap verschijnen. Bij een archief retrogames bijvoorbeeld pakt dit rampzalig uit.

Bijdrager
    Joid

Volgens mij snap je de grondbeginselen van torrents niet helemaal.

Transmission doet wat het hoort te doen. Doet dat al jaren en doet dat goed. Vuze en uTorrent meuk is voor mensen die er eigenlijk de ballen verstand van hebben, maar toch mee willen doen. En in de tussentijd de grootste rotzooi binnen halen.

Ken je weg op het internet en gebruik Transmission.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik moet me inderdaad bij Joid aansluiten: Transmission haalt alles binnen in de snelst mogelijke tijd (t.o.v. andere torrent-downloaders) en belast het systeem het minst. Dat is fijn als je ondertussen gewoon bezig bent met andere taken. Ook biedt Transmission de mogelijkheid om onvoltooide downloads al dan niet te tonen in de geselecteerde downloadmap. Transmission is een bestand-downloader en geen zoek-app. Voor zoeken gebruik je een zoekmachine; hetzij grote vriend Google of de zoekfunctie binnen vertrouwde torrent-sites. Dit soort verhalen hang ik ook altijd op tegen grafisch experts die menen dat Photoshop bij uitstek geschikt is voor het maken van vector-bestanden: gebruik programma’s waar ze voor zijn bedoeld. Maar goed: Heb je je torrent-keuze gemaakt dan kan je kiezen om de torrent te downloaden of gebruik te maken van de magnet-link – deze optie bieden de meeste torrent sites – maar daarin onderscheid het zich niet van andere torrent-downloaders. Wel in eenvoud, helderheid en snelheid. Kortom: Transmission doet wat het moet doen en doet dat perfect. Een kleine kanttekening nog: De zoekfunctie van Vuze is zó enorm beperkt, dat deze maar zéér zelden optimale zoekresultaten komt. In het bovenstaande voorbeeld komt Vuze tot 4 zoekresultaten: Google met 3 pagina’s en binnen bekende torrent sites ook een veelvoud ervan.

Bijdrager
    KarelWillem
    Joid op 26 februari 2016

…Vuze en uTorrent meuk is voor mensen die er eigenlijk de ballen verstand van hebben, maar toch mee willen doen. En in de tussentijd de grootste rotzooi binnen halen…

Wat een onzin. Ik vind ALLES wat ik zoek.

En heb nog steeds het meest cleane en snelle systeem dat er te vinden is.
    De belasting op het systeem is ook nul. Althans: volledig niet merkbaar.

En het gemak van zoeken en downloaden in één app is voor mij allesbepalend.

Bijdrager
    sedikit

Het spijt me zeer KarelWillem! Ik moet Joid en Night volledig gelijk geven. Heb zo’n beetje alles in de afgelopen jaren geprobeerd. Maar, er gaat niets boven Transmission: snel, simpele opties en gebruiksvriendelijk. Vuze en uTorrent hebben stiekem rotzooi in hun programma.

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt niet eens een echt systeem, je bent een dikke Mac-nepper.

Als ze jou bij de McDonald’s zouden verkopen dan ga jij niet via de toonbank of de McDrive de deur uit maar na sluitingstijd met de schoonmaakploeg via de zijdeur.

Bijdrager
    sedikit

Ach……arme drommel. Lekker puh!! Mac-nepper? McDrive? Schoonmaakploeg? Gaat het een beetje “meneer” Shmoo?

Back on topic.

Bijdrager
    Joid

@KarelWillem: Je vindt niet alles wat je zoekt. Je krijgt iets voorgeschoteld en gaat daarmee akkoord.

Maar goed, sommigen zijn daar tevreden mee.

Sleutelbeheerder
    Night

Het komt er dus zoals gewoonlijk weer op neer dat er verschillende apps zijn voor verschillende doelgroepen met verschillende wensen.

Vroeger was de T-Ford verkrijgbaar in alle kleuren, zolang het maar zwart was. Die tijd hebben we gelukkig achter ons gelaten:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Exact.

Is het hele idee achter torrents niet dat je iets op zoekt, en dat je het daarna download?
    Dus: ik type een zoekterm, vind het en download het. Dat werkt altijd. Heel raar.:)
    Dus… wat voegt een andere werkwijze daaraan toe?

Prima als iemand daarvoor liever Transmission gebruikt.
    Ik zit er niet mee. Je gebruikt wat voor jou het lekkerst werkt.

Shmoo op 26 februari 2016

Je hebt niet eens een echt systeem, je bent een dikke Mac-nepper…

Ja. Dat steekt hè? Dat zo’n cheap-ass systeempje nog steeds probleemloos werkt.;)

Bijdrager
    Shmoo

@Sedikit, moest ja daar nu 3 keer je post voor bijwerken en aanvullen?

Als je niet weet waar de wijzerplaten van de klok staan moet je niet luisteren. Of zoiets.;)

Je leest mijn bijdrages weer veel te serieus. Ik vind het leuk om KW even een beetje te bashen om drie keer niks, KW is gewoon een prima kerel die je af en toe kunt bashen en andersom is dat ook geen probleem. Dit hele topic gaat nergens over, iedereen moet toch gewoon software gebruiken die ze zelf willen gebruiken.

Als het echt allemaal ruk is dan installeert niemand het en sterft het allemaal vanzelf uit.

Sleutelbeheerder
    Night

Heren…….

Bijdrager
    computer space

Let wel op,er is uTorrent en uTorrent. De ene vind je tussen de oude versies, en is lichter en beter dan Transmission, de andere is de huidige versie, en die bevat inderdaad wat bloat. Aangezien protocol niet veranderd is, volstaat de oude prima.

Bijdrager
    sedikit
    Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 26 februari 2016

Ja. Dat steekt hè? Dat zo’n cheap-ass systeempje nog steeds probleemloos werkt.;)

Het is je gegund.
    Maar het blijft illegaal, en vooral: als een grote groep Mac gebruikers het gratis Apple OS gaat gebruiken op andermans hardware, is het snel afgelopen met de Mac. Dus ik zou me er maar niet zo op voor laten staan.

En dat zeg ik in een draadje waar men het over programma’s heeft die zeker niet illegaal zijn, maar toch door veel mensen gebruikt worden om de laatste films binnen te halen, wat uiteraard wel illegaal is. Over moraliteit zal ik het maar helemaal niet hebben.:-?
    (Sorry voor de off-topic.)

Bijdrager
    essiw
    KarelWillem op 26 februari 2016
    Joid op 26 februari 2016

…Vuze en uTorrent meuk is voor mensen die er eigenlijk de ballen verstand van hebben, maar toch mee willen doen. En in de tussentijd de grootste rotzooi binnen halen…

Wat een onzin. Ik vind ALLES wat ik zoek.

En heb nog steeds het meest cleane en snelle systeem dat er te vinden is.
    De belasting op het systeem is ook nul. Althans: volledig niet merkbaar.

En het gemak van zoeken en downloaden in één app is voor mij allesbepalend.

Dat jij alles vind wat je zoekt, betekend niet dat dit voor iedereen zo geld. Als je iets zoekt wat niet zo populair is, of je van iets een hogere kwaliteit wilt dan op een bepaalde torrent site (of via Vuze) aangeboden wordt, dan zul je toch verder moeten zoeken. In mijn eigen ervaring heb ik soms meerdere torrent sites nodig om dingen te vinden, vaak een speciale torrent site specifiek voor het soort dingen dat ik zoek. Als het voor jou werkt, gewoon blijven gebruiken, maar het is zeker niet de oplossing voor iedereen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.