10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Enzoo

Transmission

Wat zijn de beste instellingen om zo snel mogelijk torrents binnen te halen (torrents vooral via piratebay.org)?
    Laatst heb ik mijn MB opnieuw moeten instellen (-> Leopard opnieuw installeren) en sindsdien gaat transmission minder snel dan voor de re-install?

(Of mag ik deze vraag niet op dit forum stellen?)

Bijdrager
    sven-

De snelheid is vooral afhankelijk van:

– hoeveelheid seeders (hoe meer hoe beter) en in hoeverre zij met hoge snelheid uploaden
    – hoeveelheid leechers en in hoeverre zij met hoge snelheid uploaden
    – jouw internetsnelheid (zowel up- als downloadsnelheid)
    – ben je wel of niet “connectable” (belangrijk!)

Dingen veranderen aan de instellingen van Transmission zal niet veel verschil op gaan leveren. Wel zou ik de uploadsnelheid vast zetten (op ca. 2/3 van je max. uploadsnelheid).

Bijdrager
    hvlint

sommige internet providers blokken of knijpen de bandbreedte van de poorten 6881 t/m 6889 dus je zou kunnen besluiten andere poorten te nemen (maar dan heel hoog).
    Wel of niet connectible heeft te maken met de vraag of je de juiste poorten in je router forward naar de juiste computer.

Bijdrager
    Enzoo

Nu heb ik men downloadsnelheid ingesteld op 500 kb/s, en het downloaden gaat vele sneller (momenteel 205 kb/s tegenover 80 kb/s voor de verandering).

Bijdrager
    LEXY

Dat is je maximale downloadsnelheid.
    Dat je actuele snelheid nu iets hoger is, is heeft daar niets mee te maken. Zowiezo gaan torrents na een tijdje vaak beter ‘lopen’ en neemt de snelheid toe.

Bijdrager
    Enzoo

Maar dit stond eerst op 100 kb/s. Nu heb ik het weer veranderd naar ongelimiteerd, en het loopt zeer vlotjes nu.

Bijdrager
    Joid

Tja, goh, toen ik vandaag mijn gaspedaal wat verder in trapte ging mijn auto ook ineens stukken sneller..

Bijdrager
    sypie

De upload op 10K/s zetten wil ook nog wel eens helpen, als je die op onbeperkt zet dan wordt je download ook minder.

Bijdrager
    So Klear
    ”sypie”

De upload op 10K/s zetten wil ook nog wel eens helpen, als je die op onbeperkt zet dan wordt je download ook minder.

Zeg dat niet te snel! Sommige torrent trackers werken op een basis van “geven-en-nemen”. Sommige seeders delen dan pas hun gegevens met op het moment dat jij een bepaald percentage aan gegevens hebt verstuurd naar anderen.

Bijdrager
    leaf

Als je van de thepiratebay download voeg dan deze even toe aan je tracker lijst:

[code:1:6f5a0ce5e5]
    http://vip.tracker.thepiratebay.org:80/announce

[/code:1:6f5a0ce5e5]

en kijk eens in je router naar nat (firewall).

8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.