9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    yit

Traktor/Hercules DJ Console

Heeft iemand ervaringen/aanbevelingen over de Hercules DJ Console ? Ik zag deze op de Macexpo en was erg onder de indruk maar kreeg uiteraard maar een korte demo te zien.
    Momenteel heb ik thuis een Powermac G4 (450 Mhz) en een iBook G3 (900 Mhz).

Bijdrager
    Abram

Ja mensen ik wil hier graag ook meer over weten! Ga mogelijk draaien op wat school feesten en dit zou wel heel handig zijn denk ik. Iemand ervaring?

Alles wat ik tot nu toe heb gelezen is dat het ding er snel kapot zou gaan…….

Bijdrager
    mrmaarten

Ik heb hem hier paar weekjes en ik ben er erg onder de indruk van prijs/kwaliteit verhouding.
    Te gebruiken met de bijgeleverde Traktor DJ software is het een zeer schappelijke zo niet solide DJ interface. Nette Equelizing, tempo verandering en faden (en voorluisteren uiteraard) voldoen aan de verwachtingen. Daar komt nog bij de mogelijkheid tot cue-en, loop-en, paar effecten, achteruitspelen en scratchen. Goed om serieus bezig te zijn. Die laatste is niet helemaal platenstijl of kwaliteit maar er zijn wel wat geluidjes mee te produceren en er is door nummers mee te zoeken.
    Ik heb nog veel te oefenen op DJ gebied, maar als ik een lekkere mix heb lopen mis ik al een derde dek:D
    Je kan wel nog iets op de audio in aansluiten, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik mis ook nog een tempo-verandering zonder pitch verandering.

Wat het ding helemaal te gek maakt voor mij, is dat die ook met andere software als interface werkt. Alles wat het midi werkt kan die aansturen en hij kan zelf ook nog midi doorsturen zodat je nog meer interface ter beschikking krijgt. Via rewire kan je weer programma’s met andere programma’s aansturen. 8) Super!

De minimale configuratie die aanbevolen is is geloof ik een 1Ghz machine. Traktor moet soms wel wat werk verrichten, ik kan me niet voorstellen dat de interface zelf veel CPU vergt. Maar ik weet niet hoe het op langzamere systemen draait.
    Bij mij werkte Traktor eerst niet (crashte steeds bij opstarten), pas toen ik een andere versie geinstaleerd had en die wel werkte, werkte de meegeleverde ook.
    Nadeel is het ontbreken van een manual. Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om er in te duiken, maar ik heb op internet ook nog geen manual of FAQ ontdekt. In het begin kan het je frustraties opleveren!

Het plastik waar het uit gemaakt is doet idd een beetje speelgoedachtig aan en bevreemd eigenlijk omdat het voor de rest een heel goed ging is. Kapot gaat het zeker als je het laat vallen oid, maar er zit wel een beschermkap bij voor transport, die heel makkelijk onder het ding klipt wanneer niet in gebruik, zodat je daar ook niet in de kou gelaten wordt.

I’m happy :)

Bijdrager
    Abram

Klinkt helemaal goed:) met dat kapot gaan had ik het over de play knoppen ed mensen schijnen hier problemen mee gehad te hebben, dat ze naar niet al te lange tijd niet goed meer reageren.

Zou je btw een shot kunnen posten van de console in gebruik?

Bijdrager
    Hansvanbeej

@mrmaarten
    Voor mastertempo moet je op mastertempo drukken.:wink:

Bijdrager
    mrmaarten

@ Hansvanbeej

he dank je! was logisch!

@ Abram

Play knop kapot, zou kunnen weet ik niet. ik kan me voorstellen dat dat na verloop van tijd gebeurt als je hem vaak vrij hard op de zijkant indruk ipv in het midden. Enige voorzichtigheid is wel geboden met dit ding. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar het valt me nog allesinds mee…

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, dit is bij mij thuis. Open en dicht

Bijdrager
    Hansvanbeej

wel lachen dat we nu 3 draadjes hebben lopen met ongeveer allemaal dezelfde vraagstelling.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44304
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=43911

Bijdrager
    mrmaarten
    ”Hansvanbeej”

wel lachen dat we nu 3 draadjes hebben lopen met ongeveer allemaal dezelfde vraagstelling.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44304
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=43911

ja die eerste vat het wel goed samen voor de ambitieuze DJ’s onder ons, me dunkt.
    Die tweede werd niet afgemaakt, nog steeds benieuwd of het inladen van de lib goed verlopen is.

Ikzelf heb ing wel wat bijgeleerd :D

Kan er trouwens wel uit concluderen dat er dus echt geen manual op het internet rondzwemt…
    Hans: heb je alles door trial and error uitgevonden?

Ik wil wel een soort manual in elkaar zetten als ik tijd heb, maar eerst even slapen…

Bijdrager
    Hansvanbeej

Ik geloof dat Diedjee Data het al heeft opgegeven.
    Verder heb ik idd door trial and error mezelf het apparaatje aangeleerd voor zover.
    Het is wel zo dat ik redelijk wat ervaring heb met afspeelapparatuur, als hercules het dan goed doet moet je er “blind” mee weg kunnen komen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.