11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    onfire

Training final cut pro 5

Wie heeft ervaring met trainingen op het gebied van final cut pro 5? of weet iemand een goede les-dvd? Kan wel een cursus gaan volgen bij een opleidingsinstituut maar volgens mij kan het ook goed met een dvd (of zie ik dit verkeerd)

Eric

Bijdrager
    ragoooon
    Bijdrager
    Macman

Ik denk dat het ervan afhangt: Ga je er thuis mee hobbyen of wil je er je brood mee verdienen?
    in het eerste geval kun je naar: http://www.vtc.com/products/finalcutpro5.htm

Daar vind je een virtuele training cd waar alles voorgedaan wordt, en je kunt ter plekke de eerste 13 filmpjes gratis bekijken. Aangzien je het beste iets leert als ,je het voor ziet doen(naapen) is dit een prettige en vlotte manier van leren.

Als je het professioneel wilt doen: Als ik voldoende mensen bij elkaar heb wil ik een FCP training organiseren. Ik heb een leraar uit de praktijk die je precies kan leren wat je wel en niet moet weten in de praktijk. Ik heb drie cursisten, al;s ik er voldoende heb kan ik van start.

Ik geef zelf cursussen InDesign en binnenkort ook Photoshop en Illustrator. Allemaal heel erg praktijkgericht en in een informele sfeer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bijdrager
    Triumph

Buiten dat ik zelf lessen geef is zeker aan te raden die van Lynda.com.
    Of de boeken over Apple trainingen APTC FCP info peachpit.com

Bijdrager
    Wolf
    ”onfire”

Wie heeft ervaring met trainingen op het gebied van final cut pro 5? of weet iemand een goede les-dvd? Kan wel een cursus gaan volgen bij een opleidingsinstituut maar volgens mij kan het ook goed met een dvd (of zie ik dit verkeerd)

Eric

Ik weet niet waar je woont/werkt en wat jouw (financiele) situatie is maar ik heb net de cursus FCP 200 gedaan bij CMM in Amsterdam. Je kunt ook het lesboek+DVD kopen (Apple Pro Training Series, Final Cut Pro 5 door Diana Weynand) en er zelf mee aan de slag gaan maar er zitten een paar voordelen aan het volgen van een cursus met instructeur en medeleerlingen:

-Je wordt begeleid door iemand die het programma erg goed kent en die dus ook ter plekke alle onduidelijkheden op kan helderen.
    -Je zit in een tijdschema, waardoor er vaart zit in de lessen/ontwikkeling
    -het is formeel -er zit dus meer druk op- zodat je niet slechts (thuis) af en toe een hoofdstukje doet
    -in mijn geval heb ik ook ervoor gekozen het examen te doen waardoor ik ‘gedwongen’ werd al het geleerde nogmaals door te nemen (en dit is cruciaal, anders raak je het kwijt)

nadelen:

-kosten van een cursus zijn een obstakel, zeker als je het niet kunt aftrekken van de belasting (Bij CMM 1195 euro voor FCP200 (5 dagen incl lesmateriaal en lunch- geweldige broodjes(!))
    -omdat er zoveel behandeld moet worden (het hele boek) is er niet veel tijd om bij alles stil te staan.

succes,

Wolf

PS
    Macman, stuur me eens een PM; ik ben wel geinteresseerd in de cursus Photoshop! (Amsterdam)

Bijdrager
    onfire

wat mijn bedoeling is om meer te kunnen met dit programma. ben zelf redelijk bekend met imovie alleen in finalcut barst het van de opties zeker nu met de combinatie van motion en de andere programmas die erbij zitten.

Eigenlijk weet ik niks… qua opbouw van een film en vooral toe werken naar een eindproduct bv een goede dvd voorzien van menu’s etc etc…

Maar ook het maken van korte clips lijkt me uitermate geschikt voor fcp5.

Dus een goede trainings dvd lijkt me erg handig om te weten waar alles zit en wat alles doet.

Bijdrager
    onfire

Macman eventueel heb ik wel interesse in een cursus alleen hoe gaat dat georganiseerd worden? etc etc. Weet je al iets over eventuele kosten en duur?

Ben misschien wel geinteresseerd.

Eric

Bijdrager
    oost

en dat voor iemand van 95…. :?

Bijdrager
    onfire

en nog steeds vitaal en ik lek nog niet… whoeaaa

Bijdrager
    g5rick

Hallo, nog een vraagje zijn er ook boeken te koop over FCP in het NDERLAND’S vind alleen boeken in het Engels. Heb gekeken op computerboek.nl als iemand wat weet laat het me graag weten.

alvast bedankt.

Bijdrager
    inberlin

Ken Stone heeft goeie basics voor FCP :

http://www.kenstone.net/fcp_homepage/fcp_homepage_index.html

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.