8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    BasDerks

Trailer in imovie werkt niet

Beste mensen,

Ik heb het zelfde probleem als ‘JBStudio’ (zie bijgevoegde topic), maar zijn oplossing werkt niet voor mij. Ik werk met FontExplorer Pro en alle fonts zijn geactiveerd. Heeft iemand nog suggesties om het te laten werken?

Groeten Bas

JBStudio op 26 oktober 2010 #

Beste mensen,
    Ben even lekker aan het prutsen met het nieuwe iLife pakket, maar ik stuit tegen een raar probleem.
    Ik kan geen iMovie trailers aanmaken. Als ik een nieuw project aanmaak en kies voor een trailer is het al raar dat ik geen voorvertoning krijg. Als ik dan op ‘maak aan’ klik krijg ik het bekende ‘plot-storyboard-shots’ tabje. Ik kan geen tekst intypen bij ‘plot’ Ik kan wel filmfragmentjes in Storyboard zetten, hoewel deze direct vernaggeld worden (lees: niet op hun plek blijven staan). Als ik vervolgens op play (rechtsboven) klik, gebeurt er niks. Als ik ‘full-screen modus play’ druk, wordt het zwart en dat was het. Kan niet meer terug, moet de iMac echt geforceerd uitzetten. Wat kan ik doen om dit te fixen?
    -iMac voldoet volgens de eisen (early 2008 iMac).
    -heb de plist bestandjes uit prefs map verwijderd.
    -Herstart (ook een keer met PRAM)
    -Heb al 3x geherinstalleerd
    -iPhoto/iWeb/iDVD en de rest van iMovie doet het perfect het is echt puur en alleen Trailers!
    Alvast dank.
    JBStudio

JBStudio op 27 oktober 2010 #
    OPGELOST:

Na een nacht niet slapen….. veel geklooi heb ik het aan de praat!
    Uitleg:
    Ik ben een vormgever en hou niet van fonts op mijn computer die ik niet wil. 1 van de eerste dingen die ik doe met een macje zijn alle fonts die je niet nodig hebt verwijderen! Je behoud dan maar een paar systeemfonts en zo heb je in bijv: Indesign geen ellenlange rijen fonts staan…. Nooit problemen mee gehad sinds de introductie van osX TOT NU… Ik heb alle fonts teruggezet in originele staat – herstart – bingo ik kan trailers maken. Blijkbaar gebruikt trailers van iMovie een systeemfont wat eerder niet nodig was. Welke het is, interesseerd me nu even niet, ik laat het staan zoals het nu staat.
    Voor mij geen geklooi met fonts meer! Die paar Chinese tekens in Indesign neem ik wel voor lief.
    Groet,

JBStudio

Bijdrager
    JBStudio

Voor de zekerheid… weet je zeker dat je alles geactiveerd hebt. Open eens lettertypecatalogus en kijk eens of deze iets uit heeft staan?

Desnoods doe je na activatie even een herstart.

Bijdrager
    BasDerks

Ja alles staat aan, het is wel zo dat in mijn fontexplorer er meer dan 2000 fonts staat en in mijn lettertypecatalogus maar 180.

Bijdrager
    JBStudio

Ik hoop niet dat je alle 2000 fonts tegelijk aan hebt staan????? anders wordt je computer zo traag als ….

Als dat wel het geval is, dan denk ik dat er een fontconflict is met bijvoorbeeld de standaard myriad en zelf toegevoegde myriad. Zelfde kan zijn bij helvetica (neu). Zet alle zelftoegevoegde fonts UIT en alle standaard geleverde (syseem)fonts AAN. Ik ben ervan overtuigd dat het een fontconflict is. Als je het laatste gedaan hebt, zal ik eens een keer herstarten.

Bijdrager
    JBStudio
    JBStudio op 26 april 2011

Als je het laatste gedaan hebt, zal ik eens een keer herstarten.

Ik bedoel natuurlijk dat jij moet herstarten, niet ik, want dat heeft weinig zin….. :crazy: sorry, zon stijgt naar m’n hoofd….

Bijdrager
    JBStudio

en?

Bijdrager
    BasDerks

Nope, het lukt echt niet:(

Bijdrager
    AnnekeBekx

Hallo allemaal,

Ik heb volgens mij het zelfde probleem. Alles in Imovie werkt, behalve de trailers. Zelf ben ik nog echt een apple groentje, dus als jullie me zouden kunnen helpen hoor ik het graag!

Gr. Anneke

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.