7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

Trage wifi

Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn wifi ontvangst steeds terugvalt naar een lage snelheid? Op alle apparaten heb ik hier last van. Wanneer ik kies netwerk vergeten, even met een ander netwerk contact maak en dan weer terug ga naar eigen wifi is het weer goed. Op de ios apparaten werkt dze manier, op de Macs moet ik wisselen van netwerkvorkeuren.
    Mijn internetprovider is dus niet het probleem. Zal wel in mijn instellingen van de airportextreme zijn. Laatste model. Staat op dhcp en nat en verder alles default. Ik begrijp verder niets van alle instellingen die mogelijk zijn. DHCP lease? Vernieuwen van de lease vanaf de ios geeft geen verbetering.
    Irritant. Elke week stort snelheid in van 50 download naar afh van apparaat terug naar 2-7mb download.

Bijdrager
    Dédé

Misschien heb je hier wat aan?

Je Wi-Fi-netwerk optimaliseren met je Mac

Bijdrager
    jebman

Dank, artikel kende ik al. Dekt echter niet de lading. Ik heb op dezelfde plek verschillende snelheden. Naast de router haal ik download 50mb op een ipad air, in het slechtste geval 7mb. Met een kabel naar laptop altijd een vlakker stabiele lijn van 50mb. Maar op een ander apparaat kan ik direct aansluitend wel een hele goede verbinding hebben. Dus het wifi signaal an zich is ook niet verstoord, de internetprovider doet wat ze beloven.
    Alleen de airport extreme geeft niet elke keer elk apparaat de goede snelheid.

Bijdrager
    jebman

Is er niemand hier op het forum die weet waar dit in kan zitten? Probleem duurt maar voort…

Bijdrager
    Wauters

Ik heb dit al op meerdere fora doorgegeven: encryptie vast instellen op AES. (werkt niet altijd)

Bijdrager
    jebman

Hoi Wauters,

ik zie je bericht nu pas, helaas werkt de email notificatie al tijden niet meer…
    Het is mij niet duidelijk waar ik die AES encryptie moet instellen. Ik heb WPA2. Is dat wat je bedoeld?

Bijdrager
    Wauters

Op de wifi instellingen van niet-Apple routers.

Op Apple airports kan/moet je dit niet instellen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.