11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    BiaBia

Trage WiFi met AirPort

goedemiddag,

Ik heb de snelste internetverbinding van ziggo (200Mbit/s). Als ik via een utp kabel internet dan haal ik deze snelheid. Maar als ik via WiFi internet haal ik maar een snelheid van 50 Mbit/s. Ik heb een Apple AirPort Express. Zou het kunnen dat deze mijn snelheid begrenst? Daar lijkt het namelijk terk op. Ik vind dit erg vervelend en irritant, dus hoop dat hier een oplossing voor is, misschien een simpele instelling op het apparaat?
    Alvast bedankt.
    Lukas

Bijdrager

Uit welke jaar is de Airport en met wat voor draadloos apparaat test je.
    Sta je naast de Airport tijdens het testen. Staat de Airport op een vrij kanaal?

Bijdrager
    BiaBia

AirPort is nieuw, heb hem vorige week gekocht. Ik test met nieuwe iMac 21 inch.
    Computer stond naast de AirPort, circa 1 meter afstand.
    Wat bedoel je met een vrij kanaal?

Bijdrager

WiFi zend uit op een bepaald kanaal. Het kan best zijn dat het kanaal al bezet is.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je de AP wel goed ingesteld. Brugmodes en zo…

Bijdrager
    fixar

Helaas heeft de nieuwe Airport nog steeds een 100Mbit poort….. dus wat je ook doet, meer dan dat gaat het niet worden.

en wat Sven zegt klopt ook. Bekijk even welke kanalen er nu al in gebruik zijn door andere netwerken en ga daar zo ver mogelijk vandaan zitten. Als iedereen mee zou werken zou iedereen kiezen voor kanaal 1, 6 of 11…. maar ja…

Met de Airport Express kun je er ook voor kiezen om naast de 2.4Ghz een 5 Ghz signaal aan te zetten. In het 5Ghz spectrum is het over het algemeen minder druk en zul je minder storing ondervinden van andere wi-fi netwerken, of magnetrons, dect-telefoons, garagedeuropeners, babyfoons, beveiligingssystemen, bluetooth devices et cetera.

Bijdrager
    BiaBia

5 GHz werkt inderdaad, en haal nu 80MBits…
    Hoe kan ik checken welk kanaal bezet is?

Bijdrager
    T-sec

Je kan in de OS X App store (let op geen IOS) de gratis WiFi scanner downloaden.
    Deze heeft een grafische weergave van je 2.4GHz en 5GHz band waarop je precies kunt zien welke kanalen door welke lokale WiFi routers worden gebruikt. Jouw AE zal waarschijnlijk automatisch een leeg of meest rustig kanaal uitkiezen waarop de hoogste snelheid haalbaar is.

Bijdrager
    fred44nl

Wifi Scanner is niet gratis:(
    maar iStumbler wel:)

https://www.istumbler.net

Bijdrager
    MacKeessie

@ T-sec, Welke WIFI scanner is dat? Ik zie alleen maar apps waarvoor betaald moet worden.

Bijdrager
    T-sec

De App heet simpel “WiFi Scanner” en is inmiddels €4,99. (Heb hem toen tijdelijk gratis kunnen downloaden.)
    Is volgens mij de enige OS X App waar je de WiFi stations en hun bezetting grafisch afgebeeld ziet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.