21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    jconen

trage wifi

Wij hebben jaren top wifi gehad tot 100 mbps, zonder ook maar iets te wijzigen hapert deze de laatste maanden. Bij mijn airport config programma staat er zelfs soms een geel uitroepteken (en soms ook niet) !? De kanalen bij draadloze opties staan op automatisch, maar hier iets aan wijzigen levert weinig op heb okt gevoel… Iemand nog tips?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door jconen.
    Bijdrager
    Vision1

Beide wifi punten en de internet router al eens van de stroom gehaald en er weer op?

Bijdrager
    jconen

<p class=”cite”>Vision1 op 24 mei 2020 om 20:49</p>
    Beide wifi punten en de internet router al eens van de stroom gehaald en er weer op?

Jazeker, geen resultaat….

Bijdrager
    fred44nl

dat gele driehoekje bij de Airport Extreme staat er niet voor niks.

hoe zijn de Airport Extreme en de Airport Express precies ingesteld ??

Bijdrager
    jconen

<p class=”cite”>fred44nl op 24 mei 2020 om 21:03</p>
    dat gele driehoekje bij de Airport Extreme staat er niet voor niks.

hoe zijn de Airport Extreme en de Airport Express precies ingesteld ??

HI Fred dank je, dat driehoekje staat er niet altijd, alleen bij slechte wifi… kan geen oorzaak vinden. Zie de bijlagen voor de instellingen.

Bijdrager
    fred44nl

zowel de Airport Extreme als de Airport Express zijn identiek ingesteld ??

je zou de Extreme terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna opnieuw instellen.

Bijdrager
    jconen

<p class=”cite”>fred44nl op 24 mei 2020 om 21:42</p>
    zowel de Airport Extreme als de Airport Express zijn identiek ingesteld ??

je zou de Extreme terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna opnieuw instellen.

Dat klopt. de express is bekabeld aangesloten en heeft hetzelfde ww als de extreme

Bijdrager
    Kwadraatje

Hoe zit het met andere netwerken in de buurt? Zijn er recent bij gekomen?

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Kwadraatje op 24 mei 2020 om 21:48</p>
    Hoe zit het met andere netwerken in de buurt? Zijn er recent bij gekomen?

maar daar krijg je toch geen geel driehoekje van ??

Bijdrager
    Kwadraatje

Dat gele driehoekje staat er niet altijd, zegt-ie. Dus tja… Zeg het maar.

Bijdrager
    fred44nl

het lijkt mij, dat als dat gele driehoekje er staat, er ook een pop-up is als je het aanwijst of aanklikt.

Bijdrager
    fixar

Er is meer informatie nodig…. Wáár ondervind je de problemen met de wifi snelheid? Is dat alleen wanneer je in de buurt bent van de Airport expres ? Of als je in de buurt bent van de Extreme? Of ook wanneer je op de wifi van de (KPN?) Experia box zit? Hoe is de snelheid wanneer je bekabeld bent verbonden met resp. de AExp, de AExt en de ExperiaBox? Is er misschien een kabel beschadigd geraakt ergens in de line-up? Heb je de Experiabox ook al eens een duw gegeven?

Bijdrager
    gipsman

Provider kan ook de schuldige zijn: modem niet meer OK. Of coronadrukte ( apps voor scholen, werk, games,…). Is er dag/nacht verschil? Veel meer mensen werken van thuis uit nu.

Bijdrager
    computer space

Draadjes trekken. Heel de straat hier is in strijd om de beste Wifi, er komen steeds meer netwerken bij, en ik ben de lachende derde. Een keer 400€ uitgegeven aan 7 bedraade gigabit wandcontactdozen, en nu nooit meer gezever. Nu je veel thuis bent is het een prima moment om wat gefreesde sleuven dicht te smeren met gips en een nieuw verfje op te smeren.

Bijdrager
    martin07

Zie dat je bij de afbeeldingen onder Draadloze opties 5-GHz netwerknaam niet hebt aangevinkt.

Zou eens als je een Android telefoon hebt de app Wifiman installeren en kijken welke apparaten  aangesloten zijn op jou wifi ook kun je de snelheid meten.

Bijdrager
    martin07

Als ik mij niet vergis kun je onder gasten de snelheid instellen.

Heb je hier al eens gekeken wat deze is

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>martin07 op 25 mei 2020 om 09:02</p>
    Zie dat je bij de afbeeldingen onder Draadloze opties 5-GHz netwerknaam niet hebt aangevinkt.

met die instelling heeft de 2.4 en 5 GHz Wifi dezelfde ssid  / naam

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>martin07 op 25 mei 2020 om 09:04</p>
    Als ik mij niet vergis kun je onder gasten de snelheid instellen.

dat staat er niet bij.

er is alleen de mogelijkheid om een beveiliging in te stellen:)

Bijdrager
    iKweethetbeter

Je Airport Extreme staat in de brugmodes. Wat is je primaire (provider) router? Heb je hiervan de wifi uitgezet?

Bijdrager
    jconen

<p class=”cite”>iKweethetbeter op 25 mei 2020 om 13:01</p>
    Je Airport Extreme staat in de brugmodes. Wat is je primaire (provider) router? Heb je hiervan de wifi uitgezet?

Dat klopt, de wifi van de Experia box staat uit.

Bijdrager
    makoe

Al eens geprobeerd bedraad te testen rechtstreeks op je experiabox? Dan kun je in ieder geval uitsluiten of je internet op zich niet gewoon “stuk” is.
    Zeker als het altijd wel gewoon werkte de moeite waard.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.