8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Macbook29

Trage verzending van fotos via msn pc/mac

mijn broertje wou me gisteren een foto sturen via msn van zijn laptop (pc) naar mijn macbook pro. Hij woont aan de andere kant van de stad en dus een andere internet verbinding. hoe kan het dat het zo lang duurd om een foto over te sturen van MSN (pc) naar MSN (mac) ?! ik heb namelijk geen flauw idee ik heb het snelste internet abbo van Ziggo..

Bijdrager
    iJust

Omdat MSN op de Mac bagger is. En dat meen ik in alle serieusheid. We kunnen alleen hiopen dat het ooit in een update opgelost wordt, maar ik weet niet of Microsoft er echt om geeft.

Als het gewoon om een foto gaat, doe dat dan een stuk sneller via e-mail.

Bijdrager
    Macbook29
    ”iJust”

Omdat MSN op de Mac bagger is. En dat meen ik in alle serieusheid. We kunnen alleen hiopen dat het ooit in een update opgelost wordt, maar ik weet niet of Microsoft er echt om geeft.

Als het gewoon om een foto gaat, doe dat dan een stuk sneller via e-mail.

bout! want ik kan niet wennen aan Adium…:(

Bijdrager
    iJust

In Adium gaat het amper sneller, jammer genoeg. Dat ligt dan weer aan het achterliggende libpurple.

Skype zou een alternatief kunnen zijn, dat werkt perfect zowel op PC als op Mac (als op de iPhone, en een hoop andere telefoons), inclusief webcam.

Bijdrager
    Hansi2124

Een bestand versturen via MSN duurt altijd lang. Mac of pc maakt niet uit. De gegevensoverdracht is gewoon langzaam, hoe snel internet je ook hebt.
    Waarom stuurt hij het niet gewoon per mail of via Pando of zo? Dan is er geen enkel probleem.

Bijdrager
    Macbook29
    ”Hansi2124″

Een bestand versturen via MSN duurt altijd lang. Mac of pc maakt niet uit. De gegevensoverdracht is gewoon langzaam, hoe snel internet je ook hebt.
    Waarom stuurt hij het niet gewoon per mail of via Pando of zo? Dan is er geen enkel probleem.

dat kan allemaal ja, maar je zou toch verwachten dat het via msn ook snel moet kunnen hoe groot is een fotootje nou eigenlijk… zou in 15 sec makkelijk moeten kunnen..

Bijdrager
    doc

Probleem is dat het via de servers van Microsoft gaat, niet rechtstreeks (dat wordt niet ondersteund op de mac) en die zijn heel traag voor dit soort grappen….

Skype heeft hier geen last van en dat speert wel

Bijdrager
    mtooster

Een foto van een beetje camera is tegenwoordig al snel 3-4 MB,
    met een uploadsnelheid van max 100 KB per seconde (ADSL) zit je dan al snel aan de 45 seconden……

Dus ik weet niet wat langzaam is bij jou…. maar je moet toch al snel op een minuutje rekenen als je de overhead van het protocol meeneemt.

(Ik heb het hier dus puur over hoe snel het zou kunnen zijn, ik gebruik geen MSN en weet dus verder ook niet hoe snel of langzaam het daarbij gaat)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.