9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    aruba

trage snelheid met Airport extreme

sinds enkele weken problemen met internet snelheid via “Airport Extreme”

Snelheden getest via ” speedtest.net” en wat blijkt:

Als ik via mijn modem rechtstreeks bent aangesloten op mijn iMac is mijn “Speedtest.net” snelheid dik 2048 kbp/s, is ook waarvoor ik betaal!

Als ik via mijn “Airport extreme” bent aangesloten loopt de snelheid in mijn “Speedtest.net” dramaties terug, soms niet meer dan 550 kbp/s!

Wat te doen????

Bijdrager
    Pieterr
    ”aruba”

Als ik via mijn “Airport extreme” bent aangesloten…

Meet je dit met een ethernetkabel aan je AirPort Extreme, of draadloos?

Bijdrager
    aruba

ik meet met de ethernet kabel rechtstreeks in de achterkant van mijn iMac! dan is de speed “2048” kbp/s

zo gauw ik de Ethernetkabel rechtstreeks in mijn “Airport extreme” stopt en dus weer draadloos verbonden bent valt de slenheid terug tot 550 kbp/s

Bijdrager
    nookie

Zit je ver van de AE af??
    Aangezien je een iMac hebt, kan je hem dichtbij de AE zetten en dan weer testen.
    Betonnen muren e.d. werken niet mee aan de snelheid.

Op een ander kanaal gaan zitten helpt misschien ook.

Bijdrager
    aruba

zit op minder dan halve meter van af A.E,

misschien niets te beteken ,heb deze AE al 2 jaar en staat op kanaal 1(automaties)

Bijdrager
    aruba

ik heb hem nu op kanaal 7 (zomaar een kanaal) en inderdaad het gaat nu een stuk sneller 1750 kbp/s

Zou dit een oplossing kunnen zijn???? en is dit kanaal OK, ik zit op de Antillen.

Misschien een ander kanaal proberen!!???

Bijdrager
    T-sec

Als je in het forum zoekt dan kom je dit probleem nog een paar keer tegen. Onder andere van mijn persoon.
    Ook bij 50cm afstand van mijn AE enorm lage snelheden, terwijl ik via UTP kabel 100% snelheid had.

Wat ik heb gedaan is het modem van mijn provider een harde full reset gegeven en opnieuw ingesteld.
    Ook met mijn AE het zelfde. Sinds dien is de snelheid niet even snel als UTP maar wel een heel stuk beter.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”aruba”

ik heb hem nu op kanaal 7 (zomaar een kanaal)
    en is dit kanaal OK, ik zit op de Antillen.

Ik zou vanwege de Antillen kanaal 9 proberen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hansi2124″

Ik zou vanwege de Antillen kanaal 9 proberen.

:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.