8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bennoking

Trage netwerkverbinding met PC

Heb afgelopen week, in een oude pc (Pentium II), het netwerkkaartje vervangen voor een 100 Mbps. Ik wil hem gaan gebruiken als eenvoudige server. Ik had gehoopt dat mijn netwerkverbinding hierdoor een stuk sneller zou gaan maar helaas.

Het vreemde is dat vanaf andere pc mijn servertje wel snel te benaderen is. Het zit dus aan de mac kant, en wel in het SMB protocol. FTP werkt wat sneller, maar is voor mijn toepassing ook een stuk minder bruikbaar.

Nu heb ik al goed gezocht op dit forum en andere fora, en lees dan oook veel over een traag netwerk via SMB. Een echt oplossing zie ik er echter nooit bij staan. De enige oplossing die is zie is enekel aanpassingen maken in het smb.config. Deze zie ik alleen nergen staan op mijn Intel Imac.

Iemand die hier ook last van heeft, of nog liever, een oplossing voor heeft.

Bijdrager
    Xenophon

“Cocktail” kan veel verborgen netwerk-settings aanpassen, misschien is dat iets?

Bijdrager
    Patrick Stam

Wat heb je geinstalleerd op je server? Windows 2003 server heeft dact ik het standaard Appletalk protocol in zich maar wordt niet standaard geinstalleerd. NT4 server heeft het zeker. En anders installeer je PC Maclan op je PC. Werkt nog steeds feilloos.

Bijdrager
    bennoking

… eigelijk gewoon windows XP proffesional.

Bijdrager
    bennoking

PC Maclan geprobeert. Werkt inderdaad, maar toch ook niet echt snel. ongeveer even snel als het ftp protocol. Hoe kan het toch dat er zulke grote verschillen zijn tussen de verschillende protocollen? Kan iemand aangeven wat zijn doorvoersnelheid is tussen een mac en pc.

Bijdrager
    wilko

Wat vind jij ‘snel’? Geef eens wat meetwaarden door.

Bijdrager
    bennoking

* Een bestand van 3 MB doet er ongeveer een minuut over van een mac naar een pc (via SMB)
    * Van pc naar pc doet dat zelfde bestandje er ongeveer 10 seconde over.
    * Via FTP van mac naar pc ongeveer 20 sec (zelfs via mijn externe IP adres).
    * Zelfs via een USB-stick van mac naar pc lukt het me om het bestand binnen een minuut te copieren!!!;-)

Bijdrager
    ateazz

hey

MS veranderd elke keer weer wat aan smb, apple moet dat toepassen met reverse engineering
    dat is een van de redenen dat smb zo ***ing traag is op een mac

greetzz

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.