4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    StarDesign

Trage mac ml mbp 2009

Oke ik heb een macbook pro van 2009. (8 gb achtergrond, 250 g schijf en een 2.53 dualcore)

Hij heeft momenteel nog iets van 80 gb over en hij is gewoon ronduit traag. Tuurlijk hij is al 4 1/2 jaar oud ongeveer en hij heeft mountain lion erop staan.

Iemand tips over hoe ik mijn mac weer wat peper in z’n reet kan steken?

Bijdrager
    computer space

Nieuwe HD erin, of SSD? Kijk eens hoe de SMART status van je huidige HD is (over deze mac->SATA)?

Bijdrager
    k-the-ripper

Inderdaad gewoon een SSD inbouwen.
    Eventueel USB3 uitbreiding (expresscard) , daar wordt de MacBook niet sneller van van het kan prettiger zijn met het enorme aanbod tegenwoordig van USB3 HD’s en sticks.
    8GB heb je al dus daar is weinig meer aan te upgraden.
    Ik heb op deze manier mijn mbpro opgewaardeerd – DVD unit zit nu originele HD in, dus 2x HD in de mbpro.
    Ga je echt merken.. Sinds 1 maand draait het nu als zg. Fusion oplossing (voorheen gewoon 2 schijven). Je zal van SSD inbouwen zeker geen spijt krijgen.

Bijdrager
    GoeieDag

Leeftijd heeft niks te maken met het snel-of-langzaam gaan van het ding, tenzij bv de HD het aan het begeven is. Maar er kunnen vele, vak banale, redenen zijn waarom ie traag gaat aanvoelen. Er zijn al zoveel vragen hierover op dit forum en andere (NL) fora, dat ik je google aanraad.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.