6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sporo

Trage imac

Ik heb sinds een maand of 4 een imac, Ik heb al verschillende keren de helpdesk opgebeld ivm traagheid. Als ik op internet surft en wil iets aanklikken of scrollen met mijn macix muis of iets wil intikken op het toetsenbord, krijg ik vaak even de strandbal. Er zit dus een irritante vertraging op. Ik heb hier al verschillende keren contact gehad met Apple. Deze lossen het probleem even op maar vaak na een paar dagen zie ik het bekende strandballetje weer. Mijn vrouw wil de imac al de deur uitdoen zo irritant is het.Als ik een ander account open dan heb ik nergens last meer van.Hoe kan ik dat oplossen of heeft iemand het zelfde probleem.

Bijdrager
    KarelWillem

A: Apple lost het probleem ‘even op? Wat doen ze dan?

B: Als het op een ander account niet is, zijn er twee simpele oplossingen:
    – de zooi opnieuw installeren en opnieuw beginnen
    – op een andere account verder gaan.

Maar interessanter is het om na te gaan wat het probleem kan verzoorzaken.
    Blijkbaar is er iets op je account wat de boel na een tijdje gaat vertragen.

Heb je al trouwens al eens een complete verse installatie gedaan?

Bijdrager
    Hansi2124

Wat is er tot op heden dan uitgeprobeerd? Het feit dat een nieuwe gebruiker er geen last van heeft, duidt dus op een softwareprobleem in je eigen account. Misschien software die niet compatible is met je systeem?

De zoekfunctie heb ik gebruikt, zodat je daar misschien wat tegenkomt waar je je oplossing uit kan halen:

http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=beachball
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=strandbal

Bijdrager
    sporo

Wat een snelle reactie, nee ik heb nog nooit een nieuwe installatie gedaan. Ik heb de imac pas een paar maanden dus vond het erg snel om alles er nu alweer opnieuw op te zetten.Maar ik ben bang dat ik er toch aan moet geloven. Apple adviseerde mij om in de map bibliotheek/preference twee bestandjes te verwijderen(weet niet meer welke), voor de rest kom ik niet veel verder dus mijn hoop is op dit forum.

Bijdrager
    Hansi2124

Maak een backup van je belangrijke bestanden, zoals foto’s, muziek, films en documenten. Installeer dan Snow Leopard schoon. Schijfbevoegdheden daarna even laten draaien, updaten, programma’s installeren vanaf dvd/cd/dmg, Schijfbevoegdheden draaien en dan je foto’s, muziek, films en documenten terugzetten van je backup.
    Let op: geen bibliotheek uit je thuismap terugzetten, want dan doe je alles voor niets….

Bijdrager
    1984

Het strandballen probleem is niet iets vreemds bij de de nieuwe iMac’s, maar het kan ook een tijdelijk probleem zijn, maar zeker uiterst irritant.

hendrik op 02 november 2010
    1984 op 01 november 2010

de plotseling opduikende strandballen …

Ongelofelijk he? Die strandballen zijn volgens mij meestal softwarematig en dus op te lossen. Voor zover ik mij herinnerd maar enkele keren (bij OS-X) in ernstige mate last van gehad en opgelost. Door b.v.b. een achtergrond proces uit te schakelen of een safe-boot te doen of gewoon meer RAM. 1 Keer was het een stervende drive die dan ook gelijk daarna (5 min!) helemaal de geest gaf.

Maar ik denk dat het toch voornamelijk komt door de toename in complexiteit van een OS. !

unSOUND op 02 november 2010

Strandballen betekenen enkel dat het systeem ergens op wacht… Dat kan dus net zo goed hardwarematig zijn. Als de schijf immers traag of helemaal niet reageert betekend dat ook dat het systeem moet wachten, met de strandbal als gevolg…

http://www.onemorething.nl/community/topic/ratelend-geluid-hd-imac-27/page/3#postform

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.