10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Trage externe schijf

We hebben een WD 2TB externe schijf via een USB kabel aan onze iMac (Mid 2010) hangen. De schijf heeft drie partities:

TimeMachine
    Downloads
    OS X Beta

Wanneer de schijf is aangesloten (eigenlijk altijd wegens TM), merk ik altijd dat er vaak een vertraging is bijvoorbeeld bij het openen van een bestand, en dan hoor ik die schijf zachtjes pruttelen. Wanneer ik de USB kabel er uit haal, werkt de iMac heerlijk soepel. Heb ik gewoon pech, en is het een slechte schijf, of is er meer aan de hand? Zijn er alternatieven, misschien een SSD schijf?

Bijdrager
    TheBigZ

USB2 is natuurlijk niet zo snel. Je zou een FW800/USB3 ervoor in de plaats kunnen proberen. (FW800 voor nu, USB3 voor straks)
    http://tweakers.net/pricewatch/287291/lacie-d2-quadra-usb-30-3tb-aluminium.html

Inactief
    Anoniem

Kan ik de huidige schijf ook in een USB3 enclosure stoppen?

Maar mijn iMac is waarschijnlijk niet geschikt voor usb3, is het ‘backward compatible ‘?

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat kan.
    Ja een USB3 schijf kun je op een Mac met USB2 aansluiten/gebruiken. (Wel op USB2 snelheid natuurlijk.)
    Firewire 800 is een stuk sneller dan USB2.

Inactief
    Anoniem

Mijn huidige schijf is deze:

http://www.cnet.com/products/wd-elements-desktop-wdbaau0020hbk-hard-drive-2-tb-usb-2-0-series/specs/

Die is al USB2. Ik denk dus niet dat ik met mijn huidige iMac snelheidswinst krijg met een USB3 enclosure, klopt dat?

De iMac heeft FW Up to 800 Mb/sec, en USB Up to 480 Mb/sec.

En nieuwere Macs hebben dacht ik geen FW meer, dus het lijkt me zonde om een FW enclosure te kopen.

Bijdrager
    TheBigZ
    Inactief
    Anoniem

Ja, dat kan natuurlijk ook:)

Bijdrager
    Verwijder

Is dit ook zo’n schijf die in slaap sukkelt en dan weer even wakker moet worden? Met een scriptje is hij wakker te houden.

Inactief
    Anoniem

Dat zou heel goed kunnen. Kun je hier het scriptje posten?

Bijdrager
    Verwijder

Ik heb zelf geen scriptje, ik gebruik Time Machine niet dus ik haal mijn schijf er af. Ik heb dezelfde verschijnselen maar dan met FW800.
    Er zijn meerdere scriptjes in omloop, welke de beste is kan ik niet beoordelen en Google kan er vast nog wel meer vinden.
    Avoid Western Digital external drives’ built-in spin down
    Prevent Hard Drive from Going To Sleep or Spinning Down

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.