18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Mango NL

Trage downloads met Azureus

Als ik bestanden download met safari gaat dit meestal met een snelheid van omgeveer 200 Kb/s, met azureus heb ik het nog niet boven de 50Kb/s uitzien komen, er zijn altijd genoeg seeders en ik heb downloaden op ongelimiteerd staan bij de instellingen.
    Kan iemand mij vertellen hoe ik de snelheid een beetje kan opschroeven? ik las ergens iets over dat je een port moet forwarden ofzo, maar ik snap er kaas van.

Bijdrager
    Steff

Je moet in de instellingen van Azureus een bepaalde poorst instellen. Diezelfde poort moet ook weer open gezet worden in de router. Dit kan aanzienlijk schelen in uploaden / downloaden.

Zelf heb ik niet de standaard poort gekozen voor het veilige gevoel.

Bijdrager
    Mango NL

ok, en kan je me dan stap voor stap duidelijk uitleggen hoe dat moet? ik heb een belkin router en ik snap alleen hoe ik in dat menu kom, verder weet ik niet wat alles daar doet en betekent:P
    alvast bedankt!

Bijdrager
    mvdenberg

Dat is lastig uit te leggen: je moet dan iemand hebben die dan ook een belkin router heeft.
    Ik raad ja aan om het boekje even te lezen dat bij je belkin router zit. Anders kun je ook een kijkje nemen op de website van belkin: hier kun je ook handleidingen downloaden.
    En misschien kun je zelfs een mailtje sturen aan belkin mocht e.e.a. onduidelijk zijn.

Bijdrager
    Maced.2
    ”Mango

ok, en kan je me dan stap voor stap duidelijk uitleggen hoe dat moet? ik heb een belkin router en ik snap alleen hoe ik in dat menu kom, verder weet ik niet wat alles daar doet en betekent:P
    alvast bedankt!

ga even naar deze site toe . http://portforward.com/routers.htm en zoek dan naar jou type router/modem en dan zoek je Azureus op………. daar staat precies hoe je de poorten moet toevoegen

TIP Gebruik de poorten 50000 tot 50009 in je router/modem en zet in azureus ook je poort op 50000

Suc6 :lol:

Bijdrager
    Mango NL

helaas staat mijn model er niet tussen, ga het toch even proberen met een andere

Bijdrager
    Maced.2
    ”Mango

helaas staat mijn model er niet tussen, ga het toch even proberen met een andere

gaat zeker werken…laat het even weten of het lukt of niet :D

Bijdrager
    passenger

Effe helpdeskje bellen? Die van Belkin is niet slecht, hoor.

Bijdrager
    Mango NL

Belkins helpdesk is idd niet slecht, maar de vorige keer dat ik dat gebeld heb was ik gelijk al m’n beltegoed kwijt.
    Ik heb nu dat handleidingje gedaan voor een belkin router waarvan het menu precies hetzelfde werkt, heel even ging de snelheid naar 64kb/s maar nu gewoon weer rond de 15, afentoe schiet ie even naar 40.

Bijdrager
    Maced.2
    ”passenger”

Effe helpdeskje bellen? Die van Belkin is niet slecht, hoor.

kan ook nog :D

Bijdrager
    Mango NL

hij zit nu de heletijd te schomelen tussen 60 en 10 kb/s, mischien helpt het om opnieuw op te starten?

Bijdrager
    mvdenberg

herstarten kan geen kwaad. Probeer het maar.
    Maar volgens mij download je gewoon van een trage/drukke server en zijn de snelheden daarom zo traag.

Bijdrager
    sedikit

Het is wel belangrijk dat niet vergeten wordt, dat de downloadsnelheid afhankelijk is van de volgende factoren:
    -Veel seeders en weinig leechers: het downloaden gaat sneller
    -Weinig seeders, veel leechers: het downloaden gaat langzamer
    -De breedband grootte van de seeder

-Wat betreft de poorten: daar is al ontzettend veel over geschreven, zonder een éénduidig antwoord.
    Ik heb de TCP- en de UDP luisterpoort al een jaar op 50000 staan, en heb daarover niets te klagen
    -Tenminste zolang je niet met de waan van “de snelheid” meedoet, en beseft dat het niets uitmaakt of je nou twee uren, of drie uren op een download moet wachten.De ene keer gaat het snel de andere keer gaat het wat langzamer. So what!

-een handige tip: een langzame download wil nog wel eens sneller gaan als je de download een seconde of tien stopt, en hem daarna hervat

Bijdrager
    Vesper

Ook ervoor zorgen dat je uploadsnelheid hoog genoeg is, soms wordt downloadsnelheid beperkt als je niet genoeg uploadt.

Bijdrager
    DarkRaverNL

IDD, je hoeft je poorten niet te forwarden als de lampjes niet rood zijn, zolang ze groen of oranje zijn is het oke, het is idd het beste om een poort boven de 50.000 te gebruiken, verder is het natuurlijk afhankelijk van hoeveel seeders/leechers de torrent heeft, het ligt dus bijna nooit aan je ISP tenzij deze dus de standaard poort blokkeren en jij die ook gebruikt.

probeer eerst dus even zonder aan je modem/router te klooien de poort in het programma in te stellen en te herstarten, als er een rood lampje brand van Firewall blocked of iets, dan moet je idd wat poorten forwarden.

Inactief
    Anoniem

wat je ook nog kan proberen…

Sommige providers “knijpen” bittorrent verkeer op hun netwerk dit kan je omzeilen door
    “Transport Encryption” aan te zetten.. Dit zit onder de “Connection” instellingen.

Selecteer:

[x] Require encrypted transport

en

[x] Allow non-encrypted outgoning connections if encrypted connection attempt fails
    [x] Allow non-encrypted incoming connection

Wanneer de tracker encryptie ondersteund zal je verkeer worden versleuteld en
    hierdoor niet zichtbaar zijn voor de provider als bittorent. Als de tracker geen encryptie
    ondersteund wordt de verbinding niet versleuteld.

Bijdrager
    Mango NL

Jammer dat er bij die nieuwe azureus geen lampjes zijn, het wordt niet sneller met wat ik geprobeerd heb, pech dus.
    dan maar wat langer wachten

Bijdrager
    DarkRaverNL

het test menu is er nog wel toch ? probeer dat eens, test NAPT/ FIREWALL of zo iets d8 ik:)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.