28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    MeMeZu

Trage Downloads Apple

De laatste paar dagen valt me op dat het downloaden van items via iTunes erg traag gaat(ook van de apple sites). Mijn gemeten Netspeed is 45 Mbps, maar het downloaden van de iTunes upgrade (88MB) kost ongeveer 2 uur. Ik weet van 1 ander dat het op een andere locatie ook aan de hand is. De overeenkomst tussen beide is dat de provider UPC is.

Bijdrager
    stavos

Hier hetzelfde probleem. En ook voor het downloaden van de update van iTunes zou in eerste instantie 3 uur nodig zijn. Inmiddels is het bij mij weer verholpen na het herstarten van mijn MacBook. Hier ook UPC als ISP.

ETA: ook in dit draadje wordt het trage downloaden gemeld.

Bijdrager
    nookie

Misschien komt het door Mac App Store, die sinds kort in de lucht is. Apple kan zich vergist hebben in het vele gebruik hiervan, dat ze een klein probleempje hebben met het netwerk bij hun. Het lijkt me sterk, maar wie weet.

Bijdrager
    MeMeZu

De PowerMac dual G5 die ik gebruik start ik dagelijks en ik had eigenlijk nooit last van trage downloads

Bijdrager
    MeMeZu

Misschien komt het door Mac App Store, die sinds kort in de lucht is.

lijkt me niet. Ook het bekijken van hun nieuwe iPad Ad liet een trage download zien. Of hun hele datacentre moet een probleem hebben.

Bijdrager
    nebilem

Ik heb het ook inderdaad. Ik heb ook begrepen dat UPC DNS problemen heeft dus mensen met internet van UPC zouden dit probleem kunnen hebben.

Bijdrager
    Napsju

Hier in Taiwan totaal geen problemen met het downloaden van Apple. Ook op een remote server in Nederland gaat ’t lekker vlot. Vreemd.

Bijdrager
    nebilem

Ik zeg toch dat het vooral bij UPC ligt.

Bijdrager
    Napsju

Toevallig heeft DNS net niks met downloadsnelheid te maken…

Bijdrager
    nebilem

Dat heeft er dus wel mee te maken. Omdat er een storing is met de DNS van UPC tast dat de download aan. Er dus iets mis met ip-herkenning. Volgens mij wel logisch dat de download wat langzamer gaat dan of niet….

Bijdrager
    MeMeZu

Heeft iemand een bericht van UPC gezien waarin dit probleem wordt aangegeven?

Bijdrager
    Pieterr

Hier ook traag als de spreekwoordelijke dikke str*nt door een rietje.:sad:
    Zie ook http://www.iphoneclub.nl/103188/apple-stelt-itunes-10-1-2-beschikbaar/

Bijdrager
    nebilem

Ik heb gebeld met UPC en van de medewerker te horen gekregen dat zij vandaag inderdaad een melding hebben gekregen over dit probleem.

Bijdrager
    Napsju
    nebilem op 28 januari 2011

Dat heeft er dus wel mee te maken. Omdat er een storing is met de DNS van UPC tast dat de download aan. Er dus iets mis met ip-herkenning. Volgens mij wel logisch dat de download wat langzamer gaat dan of niet….

Nee hoor, niets logisch aan. De initialisatie van de download kan even duren of helemaal niet starten bij DNS problemen, maar langzamer zal de download zeker niet zijn.

Bijdrager
    @win1207

pfffff, ben blij dit te lezen. Heb hier sinds gisteren last van. Vanochtend niets op het forum en bij UPC kunnen vinden. Heb alle instellingen van mijn Airport extreme gecheckt en niets bijzonders kunnen vinden. Dacht zelf dat het te maken had met het aantal draadloze clients in het netwerk. Wacht maa even af de komende dagen.

Bijdrager
    scarface32sa

bij mij dezelfde probleem met UPC.:(

Bijdrager
    wido

Ook bij mij nog uren te gaan voor een download van 93 Mb, met UPC…

Bijdrager
    scarface32sa

Ik heb DNS server vervangen naar open DNS en download gaat veel sneler.

Bijdrager
    Mistersales

Idd upc probleem. Wat een laffe zooi zeg! Net getest met wifi uit en gewoon over 3g netwerk gegooid. App was binnen 3 seconden gedownload terwijl via wifi upc het al 10 min bezig was. Wat is hier de oplosding nu voor????

Bijdrager
    scarface32sa

mistersales, oplossing is open DNS.

Bijdrager
    stavos

Misschien dat het dan handig is om uit te leggen hoe je zoiets instelt?
    http://win.downloadatoz.com/tutorial/1006,configure-mac-dns-settings.html

Bijdrager
    Mistersales

Je bedoelt instellen in mijn router toch??

Bijdrager
    Mistersales

Die link die je stuurde is voor de mac..Of heb ik m nou all wrong?

Bijdrager
    Mistersales

Nog een vraag? Hoe kan het dat dit alleen bij downloaden uit de appstore is en de rest, online gamen, streamen, youtube en alle andere downloads er binnen een paar seconden opstaan?

Bijdrager
    Blue helmet

Open DNS is inderdaad de oplossing, waarvoor dank!

Toch nog een link omdat bij mij de afbeeldingen niet mee kwamen.

Bijdrager
    McHank

Hier ook hetzelfde. Alle downloads gaan ongelofelijk traag met UPC. Soms valt het hele signaal gewoon weg. Heb net de macbook rechtstreeks aangesloten op het modem en ook dan geen internet. terwijl de controle lampjes gewoon branden!

Zal maar eens even een account maken op openDNS. Ben benieuwd

Bijdrager
    eh801

Inderdaad hier heb ik ook UPC duurt echt eeuwen allemaal…
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben

Bijdrager
    Dino

Ah, fijn om te horen waar het aan ligt.
    iTunes is ongeveer 32 uur bezig met het binnenhalen van een update voor navigon.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.