10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    keesvdijkh

Tracks versnellen/vertragen in Garageband?

Hi allemaal,

Kan je in Garageband MP3’tjes op 101% o.i.d. afspelen? Ik wil namelijk graag dingen mixen maar heb er nog geen volledig geschikt programma voor gevonden.

Bedankt, kees.

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst naar het juiste forum.

Bijdrager
    wjend

Echt gaan dj’en met GarageBand zou ik niet doen hoor!

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    keesvdijkh

Amazing Slow Downer is tof, maar niet handig voor multitrack mixing. Hoezo is GB geen goed idee? Wat raden jullie wel aan?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het met GB geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar zoals in de Help van GB aangegeven staat. Het tempo wordt wel visueel verhoogd, maar het klinkt hetzelfde. Ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien:confused:

Bijdrager
    wjend

Sorry, ik ging te kort door de bocht. Ik dacht bij mixen aan echt DJ-werk. Je snapt dat je dan wat meer richting pro-tools moet kijken? Maar om wat te mixen is GarageBand perfect hoor!

Bijdrager
    Faure

Logic kan dat enigszins, wellicht GB ook;

als je in je sequencewindow (arrangewindow) dubbelklikt op de regio met de waveform, krijg je een extra venster met de waveform van het bestand zelf, en alles wat je daarin doet word direct op de audiofile geschreven. Hier heb je ook een menu genaamd transform, waarmee je een dialoogvenster opent waar je o.a. een speedinstelling hebt. Je kan daar bijv kiezen om van 120->121 bpm te gaan, of van 100%->101%, en zelfs van x Seconden/minuten -> y Seconden/minuten.

Of dat ook in garageband zit weet ik niet.

Bijdrager
    piddy4888

Jep, dat werkt ook in GB. Alleen klinkt het nogal crappy als je het gaat vertragen, maar gelukkig wil de TS dat niet.

Bijdrager
    McD44N

Als je wilt mixen, kun je DJ software gebruiken, zoals DJay of FutureDecks. Daar zit pitch control op, zodat je de snelheid van muziek kunt aanpassen. En met de juiste hardware kun je de tracks ook voorbeluisteren met koptelefoon.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.