5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Helmert

tracks vanuit ProTools in Logic

Ik heb een vraag. Met de band waarin ik speel hebben we een cd opgenomen in een studio met Pro Tools. Nu willen we live een heel aantal sporen hiervan gaan gebruiken als backingtrack. Dit willen we eigenlijk vanuit Logic doen. Hoe kan ik nu het beste dit over te zetten zo dat we ook de gebruikte effecten hebben. Het liefste wil ik alle sporen zelf los hebben zodat we ook nog iets kunnen aanpassen aan de backing track (lees kanalen aan en uit zetten) als iets Live niet bevalt.
    Is er een andere optie dan kanaal voor kanaal bouncen naar MP3 en die te importeren in logic?

Bijdrager
    chatsmit

Ik heb geen verstand van pro t. of logic, maar je wilt het zo overzetten dat je (per spoor neem ik aan) de gebruikte effecten mee neemt. Dan zou je sowieso de software moeten aanschaffen van de gebruikte plugins… En dus anders de oplossing die je al zelf aangaf, per spoor naar wav exporteren (incl. de pluginbewerking dus) en importeren in Logic..

Bijdrager
    Yost

De beste optie is waarschijnlijk om alle sporen geïsoleerd, maar wel inclusief de effecten, te bouncen. Maar niet naar MP3, want daar krijg je veel te veel kwaliteitsverlies mee. Dus bounce naar WAV of AIFF.

Verder zou ik ook zorgen van een bounce van iedere track zonder de effecten. En in Logic de gebruikte effecten proberen te herprogrammeren. Want als je dingen wilt veranderen, is het best lastig om tracks met effecten te gaan zitten editen.

Het bovenstaande werkt overigens alleen als je kunt beschikken over de originele meersporenopnames (uit ProTools). Ik ken veel studio’s die je ze alleen zullen geven tegen geldelijke vergoeding.

Bijdrager
    mailmen

Je kan het beste een grote zak met geld aan de studiobaas geven, dan komt alles helemaal goed.:lol:

Bijdrager
    mailmen

Zonder dollen…

Het is best een ingewikkeld proces. Eigenlijk wil je alle sporen los bouncen met alle effecten erop. Dit kost ‘het aantal sporen’ maal de lengte van de song. Best wel veel dus. Je bent er zo een dag mee kwijt. Een snellere oplossing is; de tracks ‘consolideren’ zonder effecten. Dan heb je alle tracks los, maar wel zonder de effecten er op. Dit is zo gebeurd. Een tussenoplossing is; goed nadenken wat je live nodig hebt, en die sporen bij elkaar mixen en bouncen. Is het snelste, maar wel het minst flexibel.
    Denk even goed na wat je live zou willen. Meestal verander je in het begin nog wat dingen, maar op een gegeven moment staat de show en wil je gewoon elke keer het zelfde.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.