8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Yelle

Tracks copiëren via Fast User Switching

Hallo,

Ik heb al heel wat rondgezocht in diverse fora (ook dit geweldige forum natuurlijk!), maar ik heb nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

De situatie is als volgt. Ik maak samen met mijn vriendin gebruik van 1 iMac. We hebben allebei een eigen account en een eigen iTunes-bibliotheek. Onze muzieksmaak komt weliswaar goeddeels overeen maar die eigen bibliotheken willen we graag zo houden. Toch wil mijn vriendin regelmatig tracks uit mijn bibliotheek naar haar eigen bibliotheek copiëren.

Tot voor kort maakten we hiervoor gebruik van het appje Blue Coconut, maar het lijkt erop dat deze mogelijkheid door Apple is gekilled met iTunes 7! Werkt niet meer dus:cry:

Is er een andere mogelijkheid om dit te doen? En dan bedoel ik niet het inlezen van de CD op beide accounts….

Iemand?

TIA

Yelle

Bijdrager
    JWB

Ik zie dubbelllllllllll:roll:

Bijdrager
    sypie

Een stukje schijf aanmaken waar je beide bij kan komen. In beide iTunes kun je dan aangeven waar de muziek staat. Moet op zich te doen zijn denk ik. (je zou het ook in je shared map kunnen zetten denk ik)

Bijdrager
    Yelle

De bibliotheken staan allebei op een externe HD, dus dat is het probleem niet. Mijn bibliotheek komt als “Gedeelde muziek” tevoorschijn bij de andere user. Tot zover gaat alles goed.

Je kunt echter niet sleuren-en-pleuren vanuit de “Gedeelde muziek”. Ook kopiëren gaat niet. En als je een nummer van de “Gedeelde muziek” aanklikt staat er geen “Toon in finder” in het context-menu. En het nummer via de finder opzoeken in de bibliotheek wil je niemand aandoen, hoewel Spotlight daarbij natuurlijk behulpzaam kan zijn.

Ik ben op zoek naar een Mac-waardige oplossing, zoals Blue Coconut dat was.

Moderator
    unSOUND

Maar waarom moet je ze perse kopiëren dan ? Dat neemt ook 2 keer zoveel plaats in… met “Delen” kun je de muziek al beluisteren, waarom dan nog kopiëren ?

Bijdrager
    Yelle

Ik weet dat het 2 keer zo veel ruimte inneemt, maar toch wil ik ze graag kopiëren. Je kunt geen gedeelde muziek in een afspeellijst zetten om op je iPod te zetten. Schijfruimte is er genoeg en is goedkoop…

Bijdrager
    Oppie

Vraag komt vaker voorbij, dus misschien ff zoeken.

Of kijk even bij de buren (ja, ja, je hoeft MF niet altijd te bashen, je hebt er ook wat aan):
    http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=11&topic=2313&start=0

Bijdrager
    Hanky Dussen

Gooi de muziekjes in ‘Macintosh HD–>Gebruikers–>Gedeeld’ en je kan er beide bij (en dus ook slepen naar iTunes in de andere account)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.