5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cornecw8

Trackpad van MacBook 13 inch werkt niet bij alle functies

Probleem
    Mijn geïntegreerde trackpad van de MacBook 13 inch medio 2010 (2.4 GHz Intel Core 2 Duo) werkt niet bij alle functies. Dit probleem ontstaat nadat ik de MacBook een tijdje gebruikt heb. Wanneer ik hem opnieuw opstart is het probleem weer weg. Het gaat om de volgende functies die bij systeemvoorkeuren onder ‘meer bewegingen’ worden opgesomd:

1. Vegen tussen schermvul. apps
      Berichtencentrum
      Mission Control
      Programma-Exposé
      Launchpad
      Bureaublad

Het vreemde is dat ik deze functies wel heb aan gevinkt. Het probleem zou eventueel verband kunnen hebben met het installeren van Mountain Lion. Voorheen heb ik de problemen namelijk nooit gehad.

Geprobeerde oplossingen:

1. Opnieuw opstarten (helpt dus tijdelijk)
      Bij het opnieuw opstarten heb ik CMD+ALT+P+R ingehouden (schijnt te helpen, maar helpt niet)

Vraag
    Weet iemand hoe ik dit probleem wel kan oplossen?

Bijdrager
    sven551

misschien even een safeboot proberen

Bijdrager
    frapo

Ik had soortgelijke problemen met m’n trackpad op mijn MBP 13″ na de installatie van ML. Het uitzetten van de screensaver gaf bij mij de oplossing. Ik weet niet meer of ik daarna nog een reboot gedaan heb maar dacht het niet. Dus als je een screensaver hebt aangevinkt, zet die dan eens uit (door “Nooit” te kiezen bij “Begin na:”) en kijk of het trackpad dan wel goed blijft functioneren. Ik heb er daarna in ieder geval geen problemen meer mee gehad.

Bijdrager
    cornecw8

Beiden dank voor jullie reactie!

@sven551: De safeboot heeft niet geholpen.

@frapo: Heb net de screensaver uitgezet en zal dus afwachten of dit wel werkt (voorlopig wel, maar de pad weigert niet altijd). Zodra dit werkt maak ik er een melding van. Ik neem overigens aan dat jij de screensaver later niet meer hebt aangezet? Zo ja dan is het wel frappant dat ik mijn screensaver moet opofferen voor de werking van mijn trackpad.

Bijdrager
    frapo

ja dat klopt. Ik heb ‘m niet meer aangezet. Ik heb overigens twee MBP’s waarvan de ene dus die kuren vertoonde en de ander niet. Ze zijn identiek qua specs en software. Bij de één dus de screensaver aan en de ander uit. Volgens mij kwam het pas voor toen de MBP een keer werd dichtgeklapt (in sluimer gezet dus) met de screensaver draaiend. Daarvoor head ik er geen last van. Maar zeker weten doe ik het niet.
    Ik vermoed dat een toekomstige update het wel weer zal oplossen.
    Hoop dat het bij jou ook de oplossing zal brengen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.