3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Sjaalom

Trackpad MacBook Pro hapert

Hallo:-)

Ik had al ongeveer anderhalf jaar de meldingen ‘vervang nu’ en ‘vervang spoedig’ bij mijn batterij. Na dit zo lang mogelijk te hebben uitgesteld, begon een week geleden opeens mijn muis raar te doen. Hij bleef haperen bij elke beweging en kreeg een soort van “eigen leven”, aangezien hij alle kanten opging. Ook ging het klikken niet zo goed.
    Omdat ik dacht dat mijn batterij aan het opzwellen was, heb ik deze ook laten vervangen door een nieuwe. Bij de winkel hebben ze ook nog naar de trackpad gekeken, en nadat dus alles vervangen en nagekeken was deed hij het weer perfect.

Ik was een paar uur geleden gewoon aan het internetten op mijn MBP en nu doet hij weer precies hetzelfde als voordat ik een nieuwe batterij kreeg :-(. Ik heb daarna nog een software-update gedaan, maar ook dat heeft niet geholpen.
    Ik snap niet zo goed wat het kan zijn, de batterij is nog geen dag in gebruik, hij is schoon gemaakt, hij is nagekeken en ik heb er geen water of andere vloeistoffen overheen laten vallen.

Kan het de leeftijd zijn? Het betreft een MacBook Pro uit het najaar van 2010.
    Hebben jullie misschien enig idee wat dit is en wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt:-)

Bijdrager
    Ravenshield

Ik vrees dat dit toch niet de oplossing zal zijn, maar kijk eens bij systeemvoorkeuren -> trackpad.
    Misschien staat de snelheid van de aanwijzer te hoog.

Of installeer eens een app waarmee je extra gestures kan toevoegen aan de trackpad (MagicPrefs, Jitouch2,…) en kijk eens of het nog steeds hetzelfde probleem hebt bij die gestures.

Als je een USB-muis gebruikt op je MacBook, werkt dat dan wel naar behoren?

Laatste optie: maak een back-up van je gegevens en doe een clean install van Mavericks, als dit het niet doet is het wel degelijk een hardware probleem.

Aan de leeftijd van de mac zou het toch niet mogen liggen mij schijnt.

Bijdrager
    Hannoke

Heb je al geprobeerd het trackpad eens goed schoon te maken?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.