11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    GwnLee

Trackpad MacBook Air 2013

OMT-ers, ik had (alweer) een vraag:

Heb al ruim 1,5 jaar een Macbook Air en het valt me sinds kort op dat ik behoorlijk wat kracht moet inzetten om de bovenkant van de trackpad te laten klikken. Hij reageert wel op tap-gestures, maar waar ik bij het onderste gedeelte van trackpad weinige kracht hoef te gebruiken om te klikken,
    is dit bij het bovenste gedeelte niet het geval.

Is dit een gevalletje terug-naar-de-Applewinkel of lig het aan iets anders?

Bijdrager
    Unlock32

Op mijn 3 jaar oude Macbook Pro precies hetzelfde hoor, is dat niet altijd zo geweest?

Geblokkeerd
    Anoniem

Je hoort niet aan de bovenkant te klikken..

Moderator
    Night

Hoe verder je naar boven ‘klikt’ hoe meer kracht je moet zetten. Dat is natuurkundig bewezen. Gevalletje hefboombeweging.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik neem aan dat deze vraag bedoeld is als grapje?!

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik heb ook nooit begrepen waarom het hele trackpad niet “klikbaar” is.

Maar als je dit niet weet dan denk je dat er iets kapot is.

Bijdrager
    GoeieDag

Jij begrijpt toch wel iets van mechanica en constructieleer? Dan kun je kun je toch ook wel iets voorstellen waarom dat hele ding niet klikbaar is?!

Bijdrager
    sjoerdrei

Ja zeker heb ik daar verstand van.

Kan het me ook wel voorstellen maar ze hadden best een kunnen ontwerpen die wel helemaal klikbaar is.

Bijdrager
    GoeieDag

De trackpad is iig wel helemaal ‘tikbaar’. En wie wil er anno 2015 nog continue ‘klikkerdeklik’ doen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik. Het is namelijk veel makkelijker en ergonomischer om mijn duim aan de onderzijde van het trackpad te leggen en daarmee te klikken terwijl ik met mijn wijsvinger, uh, wijs. Ik zie ook eigenlijk niet waarom iemand aan de bovenzijde van het trackpad zou willen klikken…:roll:

Bijdrager
    sjoerdrei

En toch zag Apple wel wat in mijn reactie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.