7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    52x11Rammer

TrackPad kaopt?

Heeft iemand een tip hoe je kunt nagaan of je trackpad stuk is mijn cursor vliegt alle kanten op en klikt ongecontroleerd.
    Heb ook weleens gelezen dat de accu (2009) kan zwellen tegen de onderkant van de trackpad.
    Toetsenbord werkt overigens normaal, werk nu met de BT Apple muis wat ook goed gaat.

Henk

Bijdrager
    Dommel

Haal onderkant van de MacBook. Verwijder de batterij en leg de laptop daarna aan het stroom. Start hem opnieuw en kijk of die nu goed werkt. Zo kan je gemakkelijk kijken of het aan de accu ligt. Een zwelling kan je zelf trouwens ook wel zien aan de batterij zelf.

Bijdrager
    Retyro

Heet is mogelijk. Maar een gezwollen batterij zal er niet zo snel voor zorgen dat de cursor heen en weer vliegt. Een van de eerste dingen die je merkt is dat je de trackpad niet meer in kunt drukken en dus niet meer de klik hoort. Ik verwacht dus eigenlijk niet dat het de batterij is maar je kunt het testen zoals Dommel hierboven beschrijft. (Eventuele garantie vervalt dan wel)

Bijdrager
    52x11Rammer

Heb je advies opgevolgd (Dommel) en het ligt dus niet aan de accu helaas is eigenlijk aan vervanging (2009) toe.Ga er nu van uit dat het mijn trackpad is. De kosten zijn 60 e dat valt wel mee als ik het zelf doe. Retro ik kan wel mijn trackpad indrukken en klikt keurig hardware matig dan maar zodra ik mijn trackpad weer aanzet bij instellingen, toegankelijkheid, dan werkt de trackpad niet.

Bijdrager
    janbertwedman

Toetsenbord ook kaopt?

Bijdrager
    52x11Rammer

Nee Janbertwedman die werkt prima

Bijdrager
    Eprom
    janbertwedman op 23 juni 2016

Toetsenbord ook kaopt?

ISWYDT:-D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.