6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    intruder1400

trackpad: hoe in te stellen?

Mijn trackpad doet niet meer wat hij deed voordat ik Lion opnieuw geïnstalleerd heb. Eerder selecteerde ik bijvoorbeeld tekst door twee maal snel te tikken (dus geen fysieke klik) en de tweede tik vast te houden, vervolgens cursor verplaatsen en trackpad loslaten. Op deze zelfde wijze kon ik scrollbalken, volumebalken etc bedienen. Dit lukt me nu niet meer.

Onder de instellingen zie ik niets wat ik anders kan instellen wat helpt. Op internet uiteraard gezocht en daar vind ik een optie ‘slepen’. Deze zie ik echter niet terug bij de instellingen voor één vinger.

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    geefi868

Hoi Intruder,

Tot mijn grote schrik had ik hetzelfde !

Na diverse fora afgezocht te hebben en zelfs naar A-mac in Amersfoort te zijn geweest heb ik het eindelijk gevonden.

Dit probleem doet zich alleen voor als je een fresh install doet van Lion. Als je alleen update van Snow Leopard werkt het nog wel met de dubbel klik.

Doordat je een totaal nieuwe installatie hebt gedaan werkt het niet meer op de oude manier.

Het werkt nog wel, maar in dit geval met 3 vingers. Niet meer dubbelklikken met 2 vingers, maar gewoon met 3 vingers ‘schuiven’

Dit geldt voor : slepen met vensters, vergroten/verkleinen van vensters, slepen van cellen, selecteren van stukjes tekst etc.

Hoogst irritant omdat dit ook nergens vermeld staat, maar troost jezelf……na enig oefenen went het wel.

Nu alleen nog een normale synchronisatie a la dropbox met iCloud voor de iWork programma’s;) !!

gr. Wim

Bijdrager
    intruder1400

Wim, bedankt voor het antwoord. Dat scheelt mij erg veel zoekwerk heb ik wel door!

Nu maar gaan ‘wennen’….

Groeten

Bijdrager
    geefi868

Graag gedaan !

gr. Wim

Bijdrager
    mtooster

Het kan nog wel gewoon in Lion:
    Systeemvoorkeuren -> universele toegang -> muis en trackpad -> trackpadopties -> ‘Sleep (zonder sleepvergrendeling’

Bijdrager
    intruder1400

Fijn! Ik kan maar moeilijk wennen aan drie-vingers-slepen.

Thanks.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.