8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

trackpad.. fout vergroting/verkleining scherm

Naar bijna alle tevredenheid werk ik nu met een trackpad…ik was er een beetje sceptisch over…maar werkt helemaal super…

alleen veranderd af en toe mijn scherm weergave…?? terwijl in mijn systeemvoorkeuren niets veranderd…wordt mijn resolutie opeens vergroot of verkleint… heel vreemd en heel vervelend…

ook in mijn trackpad instelling zie ik niets staan van een handeling die zorgt voor een resolutie aanpassing…

Bijdrager
    Chorro

Dat gebeurt wanneer je ctrl ingedrukt houdt en dan scrollt.

Bijdrager
    wverveer

nee dat bedoel ik niet…die gebruik ik volop….

ik ben gewoon aan het “tracken” als het ware…met 1 hand…zonder toetsenbord..en opeens wordt de resolutie aangepast..en komen mijn icoonen ook weer anders staan op het scherm…

ik was heel veel bureau items aan het opruimen…en toen versprong hij…eerst naar een hogere resolutie (mijn iconen werden kleiner) wat ik niet heel erg vond..en later sprong hij naar een hogere resolutie…zodat heel mijn scherm weer vol stond met grote iconen…wat dus wel vervelend was…

overigens werk ik met 2 schermen…en tijdens deze veranderingen..bleef de resolutie waarde in systeemvoorkeuren ongewijzigd..
    ?

Bijdrager
    Oppie

Joh, kijk eens naar ‘Uiteenduwen en dichtknijpen’ in de Trackpadvoorkeuren…

Heeft trouwens niks met resolutie te maken.

Bijdrager
    wverveer

joh bizar…ik dacht dat dat was voor een losse foto…ik ken het wel van mijn iphone..maar dat het zo ook werkte…grappig…

hij kan op slot…hoor…thanks!

Bijdrager
    Vinhelper

Apple houdt die dingen overal hetzelfde, kijk maar naar de menubalkitems.

En zo loopt iOS straks steeds meer in OS X over.

Bijdrager
    wverveer

overigens heb ik de optie uitgezet..ik kon niet echt de bureau items makkelijk vergroten en verkleinen..

uiteindelijk maar via de systeemvoorkeuren, een goed formaat gekozen en in trackpad voorkeuren, de optie uitgezet..

Bijdrager
    Road

De optie uiteenduwen en dichtknijpen is een mooie techniek. Alleen denk ik dat veel mac users deze optie niet gebruikt. Persoonlijk heb ik deze optie niet ingeschakeld, erg vervelend natuurlijk als de icoontjes worden vergroot of de mappen in finder in pixels veranderd. Succes met je trackpad erg mooi product trouwens.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.