11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Lucide-B

Trackpad 2 klikt niet meer

Ik heb mijn Trackpad 2 nu anderhalf jaar en werk ermee naar alle tevredenheid.

Ineens hoorde ik geen klikje meer. Maar hij doet het nog wel.

De Trackpad 2 heeft een ‘haptic’ click, een soort ‘nep’ klikje zodat je het gevoel hebt dat je echt kilt maar het is ook een bevestiging dat je geklikt hebt. MAW je weet dat je de trackpad hard genoeg hebt ingedrukt als je het ‘klikje’ hoort.

Dus de Trackpad werkt nog goed alleen het klikgeluidje is er niet meer.

Ik kon het één keer oplossen door de Trackpad 2 even aan-en-uit te zetten met het knopje op de achterkant. Toen was het klikgeluidje even weer terug maar hield er snel daarna weer mee op.

Nu lijk ik het met geen mogelijkhed meer terug te krijgen.

Ik gebruik geen BlueTooth maar heb de Trackpad 2 met een USB kabletje met mijn Mac verbonden dus aan BlueTooth zal het niet liggen.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en kan ik het klikgeluidje weer terug krijgen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Lucide-B.

Bijdrager
    Maikelw

Niet een oplossing op je probleem, maar je bent in ieder geval niet de enige. https://www.reddit.com/r/applehelp/comments/6xsp7n/magic_trackpad_2_haptic_feedback_not_working/

Bijdrager
    Lucide-B

Pff lijkt erop dat ie dan waarschijnlijk kaduk is.. ook net na de garantietermijn.

Crap. Het is een duur ding.

Nog even gechecked, ik heb hem 12 juli 2017 gekocht en 28 juli 2017 ontvangen. Net na de garantietermijn dus net als bij de andere gebruikers in bovenstaande link.

Misschien nog te repareren?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Lucide-B.

Bijdrager
    Shmoo

Als je een lijm fetisj hebt ga je daar vrolijk van worden. 🤪

Maar serieus, probeer eens het ding te resetten. Uitschakelen en weer aanzetten. Verbinding verbreken en opnieuw tot stand brengen. De Mac herstarten – eens met Bluetooth verbinden ipv met het kabeltje dat er eigenlijk bijzit om mee te laden.

Allemaal dat soort dingen. Lijkt mij sterk dat het ding ineens stuk gaat.

Bijdrager
    Maikelw

Hmm repareren, zelf doen bedoel je? Dat is eigenlijk niet de moeite: (is wel de vorige versie, maar vergelijkbaar) https://nl.ifixit.com/Teardown/Magic+Trackpad+Teardown/3395

Zou het even bij de support proberen. Je mag toch wel verwachten dat dat ding het minimaal 2 jaar doet.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Lucide-B

<p class=”cite”>Shmoo op 18 augustus 2018 om 16:34</p>
    probeer eens het ding te resetten. Uitschakelen en weer aanzetten. Verbinding verbreken en opnieuw tot stand brengen. De Mac herstarten – eens met Bluetooth verbinden ipv met het kabeltje dat er eigenlijk bijzit om mee te laden.

Allemaal dat soort dingen. Lijkt mij sterk dat het ding ineens stuk gaat.

Dat heb ik uiteraard allemaal geprobeerd. Het is precies wat er ook bij die lui in die link is gebeurd dus echt een ‘hardware malfunction’ en ook precies ne na de garantie termijn. En ook deed hij het nog even na de eerste keer aan-uit zetten. maar daarna niet meer. Bizar

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Lucide-B.

Moderator
    Night

In Nederland heb je toch recht op twee jaar garantie op consumer-electronica?

(mits je ervan mag verwachten dat het minimaal 2 jaar mee zal gaan)

Bijdrager
    Lucide-B

Klopt, is europees recht. maar alleen bij de verkopende partij van wat ik er van begrijp.

Ik heb hem nieuw op eBay gekocht bij een italiaanse verkoper. Ik heb hem bericht gestuurd van het defect maar (nog) geen antwoord.

Mocht ik niets horen kan ik volgens mij niet naar een willekeurige Apple reseller gaan en de garantie claimen.

Bijdrager
    Lucide-B

Ben in de store geweest. 20 euro krijg ik een nieuwe.

Best een goede deal.

Nu even kijken of ik 20 euro over heb voor het klikje.

Ben er nu al aan gewend dat er geen klikje is en werkt eigenlijk ook prima.

Bijdrager
    Shmoo

Kun je zien wat voor winsten ze maken bij Apple. Het is te duur en ingewikkeld om het ding te repareren (door personeel zelf) dus verkopen ze je nu maar eentje tegen ‘inkoopprijs’.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.