7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Lambertini

Locatie app voor iphone

Bestaat er een app (buiten geofency) die in detail bij kan houden waar je was op welk uur ?

Zoek ik in functie van facturatie.

Bedoeling is dat ik per dag chronologisch kan zien waar ik was en hoelang.

Vroeger kon je in “moves” zien op een kaart waar je reed gedurende een bepaalde dag.

Bijdrager
    Shmoo

Google? Tenminste dat denkt men toch altijd. 😉

Ik denk dat dit heel moeilijk wordt om een fatsoenlijke dienst te vinden die voor de fun je locaties gaat zitten bijhouden. Mijn eerste gedachte, die in mij opkomt. Agenda op je iPhone of Mac en dan toestaan dat het je locatie mag gebruiken. Je maakt op elke afspraak ook een locatie-item in Agenda maar goed dan zit je weer met het probleem dat Apple alles voor zichzelf houdt. Je komt met geen mogelijkheid aan die gegevens.

☝️Dikke Tip!

Let bij dit soort dingen wel op dat er een verschil is tussen een app en een dienst. Gebruik je bijv. Agenda van Apple dan is dat een app op je device. Deze zal informatie (meestal) lokaal opslaan op je device. Gebruik je Apple Maps, wat een dienst is, dan werkt zo’n functionaliteit ook op de server van Apple en als je dan de ingebouwde modules (MapKit) gebruikt dan worden die locaties ook bijgehouden op de server, vaak zonder dat je dat weet.

Dit laatste hoeft niet meteen negatief te zijn wanneer er ook een optie is om je gegevens te verwijderen maar dat is bij Apple helaas (nog) niet.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Google maps > mijn tijdlijn. Dat is gewoon griezelig.

(als het aanstaat)

Moderator
    Night

Gelukt, @lambertini?

Bijdrager
    Lambertini

Neen. Ik zoek een app die los staat van google & co….

Thx

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    koen

Strava misschien?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.