3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    roy_swinkels

Track nummer missen

Het is kloten dat ipod met ID3 tags werkt, ik heb dus 60 GB muziek moeten aanpassen om het een beetje overzichtelijk te houden… BAGGER!
    Alleen zet nu ipod de nummers op alfabetische volgorde:x
    Ookal staan de bestanden met nummers in de map.
    (omdat de titel zonder nummer is (zie eigenschappen van mp3 > samenvatting > geavanceerd)
    De “titel” moet dan worden bv. “01 – smoke on the water” ipv. “smoke on the water
    Heeft iemand een goede manier om hele albums in een keer goed te zetten?
    Want om dat een voor een te doen heb ik geen zin in.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik in het overicht in de bibliotheek op Album klik staat alles wel degelijk op nummer-volgorde en niet op alfabetische volgorde.

Dus ik weet niet hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen…

Wat hier erg vaak langs komt is dat mensen zelf allerlei indelingen hebben zitten maken in mapjes en submappen en hebben zitten rommelen met namen van nummers, terwijl je dat allemaal door iTunes zou moeten laten afhandelen.

Ik heb in ieder geval 5600 nummers keurig gerubriceerd én op nummervolgorde staan zonder dat ik daar wat speciaals voor heb moeten doen.

Bijdrager
    Nikita

In diezelfde ID3-tag moet je het tracknummer aangeven en het aantal tracks per album. Dan moet het opgelost zijn. Ja, het is even werk, maar dan staat het ook gelijk goed. Je kan ook Windows de schuld geven omdat die op alfabetische volgorde werkt en niet met ID3-tags.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.