11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wontolla

Traagheid van iPhoto

Zijn er meer mensen die voortdurend een strandbal krijgen bij een handeling in iPhoto?
    Ik zit soms minuten te wachten tot het meneer belieft door te gaan
    Heb een iMac 20″ met leopard 5.6 en de laatste update van iLife

Als iemand een idee heeft dan graag

[size=9:91ece93528]<Bewerkt door moderator>[/size:91ece93528]

Bijdrager
    Pasav

Waarom een link naar een nieuw topic in je topic .. ?

Welke iMac, intel of PPC, daar zit een enorm verschil tussen nl ..:) En hoeveel geheugen heb je in je iMac.

Bijdrager
    wontolla

Dat is inderdaad vreemd. Ik had er een duiveltje achter gezet

Mijn iMac is een 2,4Ghz core 2 duo met 2 Gb en 667Mhz klok

Bijdrager
    Pasav

Ik zou je bericht gewoon aanpassen.

Probeer eens onyx om je systeem te checken en cache files weg te gooien en de div db in je systeem te controleren / updaten.
    Permissie fix, en kijk eens naar de Activiteit monitor als je Iphoto draait.

ALs je een grote swap file hebt wordt je machine ook erg traag.

Succes

Bijdrager
    wontolla

cache files verwijderen en permissie herstellen doe ik regelmatig.

Wat een div db is weet ik niet en die kan ik ook niet vinden
    De strandbal komt al als ik een foto oproep om groot te kijken dus niks grote swapfile

Bijdrager
    sven-
    ”wontolla”

cache files verwijderen en permissie herstellen doe ik regelmatig.

Waarschijnlijk heb je daardoor problemen. Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat je een Mac met rust moet laten. Dus geen Onyx, geen permissies herstellen, geen geklooi, gewoon plezier hebben met je Mac in plaats van dat paranoie Windows gedrag.

Bijdrager
    wontolla

Caches kan je ongestraft verwijderen , tenminste uit je homebibliotheek.
    Ik ben het met je eens dat permissies herstellen een omstreden zaak is, maar het lost ook vaak problemen op.
    Paranooi Windows gedrag heb ik niet want ik ben al een maccer vanaf 1984 en snap helemaal niets van windows, wat ikwel eens zie bij anderen

Bijdrager
    sven-

Het is ook niet bedoeling te zeggen dat dat gedrag voor jou geldt, maar vaak zijn de mensen die zulke tooltjes gebruiken ex-Windows users.

Bijdrager
    wontolla

OK maar check dat even voor je zo’n boude uitspraak doet. Dat voorkomt misverstanden

Moderator
    unSOUND

Wat je kunt proberen is je library helemaal laten nakijken en de miniatuurcaches opnieuw laten opbouwen. Dit doe je door iPhoto op te starten met [command] [option] ingedrukt, en dan gewoon alle vinkjes aanzetten. Let er wel op dat je dit doet NADAT je een backup hebt gemaakt. En bedenk ook dat deze handeling behoolijk wat tijd kan kosten als je een grote library hebt.

Tweede optie is dat het aan je camera ligt. Sommige camera’s gebruiken onnodig logge EXIF tags, waar iPhoto zich vervolgens in verslikt. Daar kun je weinig aan doen, behalve dan het geforceerd verwijderen van alle EXIF tags. Maar dan verlies je dus ook alle info omtrent sluitertijd, diafragma, ISO waarde, etc.

Bijdrager
    wontolla

Bedankt. Hier heb ik mogelijk wat aan. Backups heb ik van alle foto’s Diverse zelfs. De library is “maar” 55000 foto’s groot )208.1Gb). Ik denk dat ik morgen maar begin met een nieuwe library voor 2009. Hopelijk helpt dat ook. Exifs verwijderen is geen optie want die gebruik ik vaak om te kijken hoe ik die opnames ook weer gemaakt heb.
    Na 8 jaar digitaal fotograferen wordt het wel eens tijd om een frisse start te maken. Ik veel gerotzooid met de foto’s, zeker in de oude libraries toen je nog gemakkelijk bij originelen, thumbnails en gemodificeerde foto’s kon komen
    Vaak originelen weggegooid en thumbnails verwijderd. Tegenwoordig werk ik vnml in Aperture , maar iPhoto heeft een aantal dingen handiger dan Aperture dus heb ik alle foto’s zowel in iPhoto als in ApertureII en werkt vanaf een Tb externe schijf. Misschien is DAT wel de hoofdoorzaak van de vertragingen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.