10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wout

Traagheid netwerk

zou het kunnen zijn dat de “Windows deling” op soX voor een vertraging op het netwerk zorgt?

Bijdrager
    CalmCruiser

wellicht, maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk. Het is alleen een poort die geopend wordt en dat heeft niets met een netwerk te maken

Bijdrager
    wout

Ik heb namelijk de LinkSYS draadloze router vervangen door een Airport, en de PC server vervangen door een PowerMac met een RAID schijf.
    Maar m’n PC collega’s klagen plots over een trager netwerk.
    Er is dus iets dat het netwerk vertraagt, maar ik kan zo direct niet bedenken wat.
    We hebben de PC’s al aangesloten via Ethernet, en dan gaat het al iets beter.
    Maar nog steeds haperig.

Bijdrager
    CalmCruiser

Ik zie er zo niets vreemds aan, maar je zou voor de zekerheid eens kunnen checken of er dubbele ipadressen in omloop zijn, of krijgen alle clients het adres via dhcp. Soms kunnen deze traagheden zelf veroorzaakt worden door een verotte lan kabel :?

Bijdrager
    wout

Aan de kabels zal het niet liggen, want ik heb dezelfde gebruikt als voorheen.

Misschien doe ik inderdaad iets fout in de configuratie van het netwerk.
    Dat ziet er zo uit:

– Airport met vast IP
    – Airport verdeelt IPadressen via DHCP
    – De server heeft binnen het netwerk een vast adres, namelijk 10.0.1.210, om een poortkoppeling te kunnen maken via de airport.

Bijdrager
    wilko

Vervang de AirPort eens door de oude Linksys en kijk of het beter gaat (draadloos gebruiken op een bedrijfsnetwerk terwijl je blijkbaar ook kabels kan gebruiken is overigens nogal af te raden).

En dan de oude PC-server combineren met AirPort.

Dan weet je wat de beperkende factor en dus het probleem is. Daarna kan je verder zoeken

edit: ik neem aan dat je Samba bedoelt?

Bijdrager
    wout

Dat is eigenlijk het probleem, ik kan de oude opstelling niet meer testen, daar de PC server reeds een andere functie heeft gekregen, en de LinkSYS router stuk is gegaan.

Dan had ik de vraag niet hoeven stellen:)

Ik bedoel inderdaad samba.

Bijdrager
    wilko

Kopieer eens een grote file en check hoe lang dat duurt. Aan de hand daarvan kan je de gemiddelde doorvoersnelheid berekenen en zo kan je weer kijken of het nou ├ęcht traag is of dat het tussen de oren zit.

Bijdrager
    jeroenimo

Toevallig Azureus draaien in je netwerk ?

Ik heb wel eens gezien dat Azureus wel eens op het LAN voor vreselijke traagheid kan zorgen, sommige modem/routers kunnen heel slecht tegen deze applicatie.

Bijdrager
    wout

Nee, niet echt.
    De volgende apps heb ik wel draaien op de server:

– SharePoints
    – PureFTPd

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.