8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mighty servant

traagheid Lion

Ik heb enige tijd gewacht met Lion vanwege de kinderziekten. Ik heb de OS (10.7) nu gedownload en op een USB stick geïnstalleerd. Ik kan mijn MBP (voorjaar 2010) nu vanaf de USB met Lion opstarten om alles eens even te testen zonder dat ik iets terug hoef te rollen als het mij niet bevalt. Door de bank genomen ben ik tevreden: crashes zijn nog niet voorgekomen alleen Lion heeft veel “bedenktijd” nodig. Bij iedere activiteit aarzelt de MBP even (of langer) Ik vraag mij af of die vertraging door de USB wordt veroorzaakt….iemand ervaringen hiermee?

Bijdrager
    banditbiker

Ik denk dat de performance issues die je tegenkomt, komen doordat je van de USB stick opstart.
    Echter ik ben ook niet helemaal tevreden over Lion. Ik krijg steeds vaker dat vervelende gekleurde wieltje.
    Had het idee dat het met Snow Leopard allemaal een stukje sneller ging.

Moderator
    unSOUND

Via een USB stick is geen vergelijk, het aantal I/O’s wat die aan kan is veel lager dan een gewone schijf…

Bijdrager
    gIzMo01

Ik vind Lion ook veel te traag op een MBP van eind 2010.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    banditbiker op 19 oktober 2011

Ik denk dat de performance issues die je tegenkomt, komen doordat je van de USB stick opstart.
    Echter ik ben ook niet helemaal tevreden over Lion. Ik krijg steeds vaker dat vervelende gekleurde wieltje.
    Had het idee dat het met Snow Leopard allemaal een stukje sneller ging.

Dat kan ik mij voorstellen, want dat heb je met elk nieuw systeem: nog meer toeters en bellen en ‘150 features’ extra. Ik heb met OS-7 8 en 9 gewerkt met b.v.b. een 60MHz CPU en op de keeper beschouwd maakt de snelheid echt niet zoveel uit. Als het huidige OS net zo ‘simplistisch’ was als OS-9 dan flitste alles over het scherm totdat je duizelig werd.:wink:

Bijdrager
    SunKeeper

Maar toch.

USB 2 (480 Mbit/s) en SATA III (6000 Mbit/s) wat in de huidige Macs zit is wel een erg groot verschil hoor.:wink:

Bijdrager
    mighty servant

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb het ook uitgeprobeerd op een Imac ( laatste versie) en daar zie je die slome opbouw ook: alles wijst dus op de USB als oorzaak.

Bijdrager
    mighty servant

De traagheid werd (zoals al was geopperd) inderdaad veroorzaakt door de USB stick. Ik heb Lion nu definitief op mijn 17 inch MBP (mei 2010) geïnstalleerd en deze loopt als een zonnetje. Geen crashes, geen snelheidsverlies …alleen de opstart duurt wat langer…zal wel groter gegroeid zijn;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.