30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    suriflavour

Traag wifi Ziggo

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen (weer) last van zeer traag internet.
    normaal heb ik ong. 3 mb upload en 25 mb download.. Maar als ik nu de speedtest doe zit ik rond de 2,5 mb upload en 2,3mb download….

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad, maar toen was het aan/uit zetten van de modem genoeg.
    Het begin nu toch wel te irriteren dat als ik naar http://www.google.nl ga ik bijna 4 a 5 seconden moet wachten voordat de pagina is geladen…

Ik heb al een tijdje rondgesnuffeld en zag dat ik niet de enige ben, alleen zat er geen oplossing tussen…
    Ziggo internet (inc die gratis 2-in-1 moden/router).
    iMac intel 17”.
    Tussen de modem en mijn mac zit maar een meter of 3 (mijn muur, trap (naar beneden) en onder aan de trap hangt de modem). Dus dat is denk ik niet het probleem.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met instellingen etc, ben niet niet heel erg in thuis.

alvast bedankt

resultaat 15 min geleden: (om te janken ja)
    [URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/1979738343.png[/IMG][/URL]

Geblokkeerd
    HereIsTom

Het is inderdaad bekend dat het WiFi signaal van het Ziggo modem slecht is, oplossingen kunnen zijn met een kabel of een andere WiFi router erop aansluiten die wel goed is zoals bijv. deze TP-Link; https://www.digitique.nl/nl/product/10518 :thumbsup:

Bijdrager
    ro_me

Een kant en klare oplossing heb ik niet voor je.
    Ik heb ook ziggo (120mb down/10mb up)en een ubee modem. Wifi is om te huilen. Langzaam, vaak geen verbinding etc.
    Ik werd zelf zo gefrustreerd van dit probleem dat ik maar een kabel door mijn huis heb gelegd.
    Met een Windows laptop geen enkel probleem, maar met twee macs, een ramp. Een geleende Airport Extreme op bridge mode verhielp het probleem ook.
    Volgens mij dus gewoon een Mac probleem met de hardware icm de Ubee modem.

Bijdrager
    suriflavour

Ja echt waardeloos! Geef dan niks gratis weg…
    Ik ben bang dat ik idd voor de kabel moet gaan dan… Dan maar de vertrouwde kabels ja…

Bijdrager
    segher

ik heb precies hetzelfde,
    wij hebben thuis ook 120 mb internet en soms 1 keer in de week is het zo traag.
    soms valt het ook weer uit echt heel vervelend.
    maar wat ik nou las op de ziggo site is dat je soms sneller internet kan krijgen door je signaal van wifi van 2,4 ghz naar 5 ghz te zetten. ik ga het zelf vandaag ook eens proberen of het het probleem verhelpt.
    misschien helpt deze site je
    https://www.ziggo.nl/#klantenservice/hulp-per-onderwerp/problemen-oplossen/trage-verbinding-wifi/

Bijdrager
    segher

ik heb het internet bij ons nu op 5 ghz gezet en het is merkbaar sneller,
    misschien helpt het ook bij jou

Bijdrager
    seb88

ik heb het internet bij ons nu op 5 ghz gezet en het is merkbaar sneller,
    misschien helpt het ook bij jou

Werkt alleen goed op korte afstanden. Verdieping hoger kan er al voor zorgen dat de 5ghz niet werkt.

En 5ghz werkt sowieso niet op Iphone’s!

Bijdrager
    seb88

Mijn tip is zoek welke kanaal het beste werkt.

Begin met kanaal 1 (tot 11) en maak bij elk kanaal verandering een speedtest op speedtest.net en speedtest.ziggo.nl

Schrijf alles op en kies daarna welke kanaal het beste werkt!

Bijdrager
    AppleStef

Klik met Option/ALT ingedrukt op het Wi-Fi symbool in je menubalk en kijk welk kanaal je nu hebt (zie screenshot). Dan houd je je muis over een tijdje over al de andere netwerken (een voor een) zodat er een geel rechthoekje komt met informatie over dat netwerk (zie screenshot), dan kijk je welke kanalen er in de buurt allemaal voorkomen.

Vervolgens kijk je welk kanaal het minste of niet voorkomt bij andere netwerken in de buurt en je stelt dat kanaal in voor je router.

Zeer veel zal het waarschijnlijk niet helpen, maar je kan altijd proberen natuurlijk.

Bijdrager
    ro_me

Het probleem van de 5ghz is dat die ubee niet simultaan op 5ghz en 2.4ghz kan. iPhone etc niet op 5 ghz wifi. Ander kanaal kiezen heeft bij mij weinig effect.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Allemaal leuk die oplossingen, maar zoals ik al aangaf blijft de WiFi van het Ziggo modem belabberd!
    De beste oplossing is gewoon een goede WiFi router erop aansluiten zoals ik hierboven al schreef, dan gaat je snelheid pas echt met een speer omhoog en heb je 30 meter verder nog steeds bereik :thumbsup:

Bijdrager
    Perspective

http://www.routercenter.nl/product/167945/netgear-wndr4500.html

Is een goede modem double channel en goed krachtig Wifi Signaal. Zelf pas aangeschaft in plaats van de Ziggo modem en het internet gaat als een trein!

Bijdrager
    segher

klopt ik heb net even wat gegoogled en heb net gelezen dat de standaard ziggo modem/router maar 55bm/s door kan voeren. op internet vind je routeren voor 20 euro die 150 mb/s kunnen doorvoeren meer dan 2 x zoveel. ik denk als je zo’n soort router op je modum aansluit dat dan je internet stukken sneller wordt

Bijdrager
    Nikita

Wat je eventueel zou kunnen doen, is via de Ziggo klantenservice de routerfunctionaliteit laten uitschakelen. Op die manier kan je zonder gezeik elke willekeurige router er achter hangen, die vaak een stuk betere werking hebben.

Ik heb zelf een Netgear 3700 router er achter staan. Zonder de router in het ‘nieuwe’ modem uit te schakelen werkte deze niet goed (IP conflicten). Helaas kan je niet op eigen houtje de router van het modem uitschakelen, dit moet echt via de klantenservice geregeld worden. En kan een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd (was bij mij in elk geval zo).

In elk geval, succes!

Bijdrager
    jeff

Bij mij heeft het verzetten van het kanaal enigszins geholpen. Daarnaast heb ik een Airport Express op de Ubee aangesloten met hetzelfde IP-adres. Het gaat nu redelijk. Maar soms doet internet het wel via een ethernetkabel maar niet via WiFi.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Gewoon deze TP-Link kopen en erop aansluiten, werkt perfect; https://www.digitique.nl/nl/product/10518 :thumbsup:

Bijdrager
    suriflavour

Bedankt allen!
    Voor nu de kanaal truc geprobeerd en moet zeggen dat het zeker helpt!
    Kanaal 1 t/m 4 rond de 40 mb download, 5 t/m 7 gemiddeld 1,8 MB en kanaal 8 en 9 rond de 10 mb!
    hij stond op kanaal 6.

Dus voor mij werken de kanalen 1 t/m 4 aanzienlijk beter! Nu nog afwachten voor hoelang!

Bedankt, weet iig nu waar ik het moet zoeken!

Moderator
    Strifer

Ik heb een Ziggo Ubee modem, zo’n nieuwe variant die de snellere snelheden aan moet kunnen. Dat kan het apparaat, ook via de wifi functionaliteit. Ik heb echter via Ziggo de router functionaliteit laten uitschakelen (zodat hij puur als modem werkt; kan enkel door de Ziggo kant gedaan worden) om gebruik te maken van mijn Time Capsule als router. Daarmee heb ik tegelijkertijd een 5Ghz en een 2.4Ghz netwerk voor onze MacBooks en iPhones.

Bijdrager
    polansky

Zoals hierboven ook al is genoemd, kun je door Ziggo de routerfunctionaliteit uit laten schakelen.
    Hierdoor kun je zelf weer een routeer aansluiten die in ieder geval WEL werkt.

Bijdrager
    T. Kwakernaak

“Ja echt waardeloos! Geef dan niks gratis weg…”

Je hebt het modem in bruikleen, het is en blijft eigendom van Ziggo.

Bijdrager
    Joffry

Uiteindelijk ook maar de routerfunctie van het Ziggo modem Cisco3925 laten uitzetten en een Airport Express van de nieuwe generatie aangeschaft, dus met simultaneous dual band. De 5GHz frequentie had ik toch al nodig voor “Smart TV”. Werkt tot op heden uitstekend.

Bijdrager
    1984

De integratie van de drie providers tot Ziggo verliep niet zonder problemen. Sinds de introductie van Ziggo kwam het bedrijf bijna uitsluitend negatief in het nieuws. Vooral over de kwaliteit van internet, het aantal storingen en de slechte service wordt er veel geklaagd. Ziggo staat bij consumentenprogramma’s op de televisie van begin af aan onafgebroken in de klachten top 3 bron.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Lekker positief over zichzelf.:lol:

Bijdrager
    1984

Erg consequent zijn ze ook niet bij Ziggo.

Bijdrager
    taxandria

Vraagje:

Dat uitschakelen van de routerfunctionaliteit.
    is dat een kwestie van bellen.
    Kabeltje erin en internet doorvoeren naar nieuwe router. en klaar. of moeten er nog meer handelingen vericht worden?

Zoja, is er ergens een handleiding te vinden?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Bedoel je het uitschakelen van Wi-Fi in de modem? Dat zou gewoon moeten kunnen door naar 192.168.1.1 (of een ander intern IP-adres) te gaan en het uit te zetten. Als je dan een router eraan hangt zou het meteen moeten werken.

Dit was bij mij het geval, ik weet niet of dat bij iedereen hetzelfde is.

Bijdrager
    taxandria

Nee, geheel uitzetten routerfunctie. (alleen modemfunctie behouden)
    Wifi uitzetten is blijkbaar niet optimaal, en dat is wel de bedoeling aangezien ik mijn HDD aan het netwerk ga hangen en van snel internet houdt;)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Blijkbaar màg je Wi-Fi zelf niet eens uitzetten, en de routerfunctie ook niet. :slant:

Ik denk dat Ziggo dat dan moet doen.

Bijdrager
    Nikita

Jep, moet gebeuren via de Klantenservice. Ik ben er destijds zelf ongeveer een uur mee zoet geweest, en vervolgens nog twee dagen gewacht totdat Ziggo het daadwerkelijk doorvoerde… Beetje van het kastje naar de muur gestuurd toen, maar da’s inmiddels een jaar geleden dus ze zouden het ondertussen toch wel op orde moeten hebben:-)

Ik heb hier zelf een NAS staan waar m’n website op draait (persoonlijk ding) maar dat werkte dus niet als ik het modem / router geval van Ziggo, met daarachter een andere router van Netgear had hangen. Alles ging volledig door de war, maar zonder de Netgear router had ik niet de mogelijkheid om de instellingen zo te maken dat alles alsnog werkte…

Moderator
    Strifer

waar het vaak mis gaat is dat mensen denken dat de wifi uitzetten hetzelfde is als de router uitzetten. dat is dus niet zo.

in mijn Ubee modem van Ziggo kan/kon ik prima de WIFI uitzetten, maar dat zorgt er dus niet voor dat de andere router functies ook uitgaan. En dat zorgt voor problemen met mijn Time Capsule (router met ingebouwde harde schijf en WIFI mogelijkheden). Daarom moest dus dat router gedeelte uit van mijn Ubee modem/router 2 in 1 ding.

@Taxandria
    ja, je moet echt bellen en zeggen dat je het router gedeelte van je modem/router wilt laten uitschakelen, omdat je je EIGEN router wilt gebruiken (als je dat niet zegt gaan ze zeggen dat je de WIFI uit moet zetten). Zelf kan dit niet via de instellingen, ook al denk je misschien van wel. Ziggo heeft dit afgeschermd. Vervolgens kun je gewoon je eigen router verbinden met het Ziggo modem en gaat alles zoals je gewend bent via je eigen router: kabeltje prikprak en klaar (in essentie).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.