17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    paternoster

Traag reageren van Laserprinter HP 5M onder macos X 10.3

Onder macos 10.3.3 gaat het printen via netwerk traag. Als de opdracht eenmaal in de printer is aangekomen gaat het wel snel. Kortom de tijd tussen het printcommano en het printen van de eerste pagina is gewoon een stuk langer dan wanneer ik dat vanaf een oude windows bak (200mhz) win98 doe.

Het spoolen onder macos X duurt gewoon langer dan bij de pc.
    Wat is hier aan te doen?

G4 powerbook 500mhz met 786MB intern geheugen
    HP printer 5M met 10 MB geheugen.

Bijdrager
    iSpons

ik heb hetzelfde probleem met een hp deskjet 5150, hangt rechtstreeks aan m’n mac via usb maar het printen begint pas een minuut of 2 na dat het naar de printer verzonden is
    printen zelf gaat wel snel

drivers herinstaleerd enz maar niets werkt

eMac 1Ghz superdrive
    Mac Os 10.3

Bijdrager
    remier

Hier ook wat traag opstarten van mijn HP959C (USB), dit gaat aanzienlijk sneller onder XP, sorry :P 8)

Bijdrager
    Katinka

Twee jaar na dato dit draadje maar eens omhoog schoppen. Ik vind namelijk nergens een oplossing voor mijn probleem.
    Ik heb een HP LaserJet 2200dn. Altijd al traag geweest. Ik neem aan dat dat misschien ook is door al het postscript gedoe. Maar de laatste week is het wel heeeel erg. Laatst kwam ik na twee uur terug en toen was ie nog bezig om de tweede pagina uit te printen. Gewoon pagina met twee fotootjes van nog geen Mb groot.

Zelfs voor een pagina uit Word met alleen maar tekst neemt ie al een minuut of zeven.

Op de site van HP vind ik niets, althans niet voor de mac. Van die site wordt je sowieso snel dol.
    HP meldt alleen maar trots dat alle benodigde software al in Tiger te vinden is, dus te downloadenn is er ook niks.
    Iemand bekend met het probleem?

Bijdrager
    Deskman

Ik heb dezelfde printer met een inmiddels kapotte netwerk-kaart en ook die is altijd opvallend traag geweest. Hiervoor had ik een HP4M en die zou met 8Mb geheugen en een heel trage processor toch echt voorbijgevlogen moeten worden.
    Da’s niet het geval. Internetpagina”s doen er minutenlang over voordat ze er uit komen rollen.

Ik ben er nooit echt diep naar op zoek geweest, en heb me er bij neergelegd…

Bijdrager
    Katinka

Da’s wel mooi sh*t.
    Als je regelmatig een boekje van een paar honderd pagina’s met hier en daar een (zwart-wit) illustratie of foto, dan is dit eigenlijk de enige oplossing. Vond het ook fijn dat ie dubbelzijdig kan. Maar ja, zo gaat het dagen duren.:(
    Inktjet is nu ook niet direct een optie.

Dit is nu de derde HP laserjet, hiervoor 6MP (die heb ik nog maar die heeft noch netwerkaansluiting, noch usb), die was ook al traag. Daarvoor nog iets prehistorisch gehad met een aparte PS-cassette die je aan de zijkant in moest steken. Ook traag maar toen naast de Apple Laserwriter enige fatsoenlijke printer.

Wat ga ik nu doen. Een laserprtinter is voor dit soort werk toch wel onontbeerlijk en postscript vooralsnog ook (ga echt niet elke keer een pdf maken als ik wat wil bekijken).

Iemand tips?

Bijdrager
    Deskman

HP heeft een PS emulator aan boord. Misschien dat daar de ellende in zit. De HP is wel heerlijk stil en zuinig, duplexen is ook uit de kunst. Hebben wij weer!

Ik heb ook een 10PS kleuren-inktjet met een software-RIP. Die doet het nog sneller…

Bijdrager
    Katinka

Printertje deed het helemaal niet meer. Had ‘m bijna aan de buurvrouw gegeven:lol:

Toch nog ff met een usb kabeltje geprobeerd. Hee, dan doet ie het wel!
    Conclusie: toch de netwerkkaart kapot. Nou ja, dan maar zo verder.
    Kan ik nog even nadenken over wat ik hierna moet aanschaffen.

Bijdrager
    Deskman

Da’s apart… Bij mij is de netwerkkaart er dus ook geheel spontaan mee opgehouden. Echt waardeloos want ik heb ‘m niet voor niks als netwerkprinter gekocht. En een nieuw JetDirect 615N kaartje is vanaf 185 ex BTW te koop (tot 450 euro die het destijds kostte)

Ik heb er ontzettend de pest over in.

Grr!

Zullen we samen een nieuwe kopen? Dealer tot op het bot uitkleden…

Bijdrager
    Katinka

Ja:

LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR. LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR. LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR. LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR.LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR. LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR. LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR. LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR. LET OP: HP’s NETWERKKAARTEN ZIJN ONBETROUWBAAR.

En zo doorgaan tot ze ons schadeloos stellen.

Maar inderdaad. Behalve om van alle computers af te kunnen printen gaat het ook veel snelller dan via USB (Nou ja, als de netwerkkaart het doet dan). Dus ik ben hier ook niet blij mee. Moet nog even nadenken over reparatie.

Het rare is eigenlijk dat ie niet in een keer er mee opgehouden is maar gewoon steeds langzamer ging printen tot ie echt geen reactie meer gaf. Terugkijkend zijn daar toch twee of drie weken overheen gegaan.

Bijdrager
    Freek.

Ik heb dikke schik met de Xerox SolidInk printer die we vorig jaar op het werk kochten. Prima drivers en sturingsprogramma, veel mogelijkheden, zeer snel, prima in het netwerk, dubbelzijdig printen en goei genoege afbeeldingen 8)

Bijdrager
    Katinka

Ik heb net even gekeken. Dat ziet er helemaal niet slecht uit.
    Ik loop al een hele tijd te twijfelen hoe de printinrichting er hier uit moet gaan zien.
    Heb al tig keer de aanschaf van een goeie inktjet uitgesteld,.
    Misschien is dit voorlopig een alternatief voor beide.
    Twijfel over deze: Geen A3+, (juist een reden om een grotere inktjet te nemen voor simpele kleurproefjes). Hoewel hij met 216 x 356 best wel een aardig formaatje presteert.
    En ach, die inktjet komt er misschien toch nog wel bij.

Kosten van de solidink-dingesen (blokjes?Cartridges?), die kan ik zo gauw nog even niet vinden.
    De site zegt zelf wel dat de afdrukiken goedkoop zijn.

En wat ik op veel plaatsen zie is dat de Color Laserprinters vaak pasproblemen met de kleuren gaan krijgen. En om dat ding nou weer elke keer te laten bijstellen. Ik weet niet of deze minder problemen geven.

En verder denk ik dat als iemand als FreekMac zegt tevreden te zijn over de afdrukken…

Bijdrager
    Freek.

Prijs per print moet ik eens navragen, m’n werkgever houdt dat gelukkig nogal goed bij. Maar het is een stuk sneller en goedkoper dan de Epson inkjets die we hadden. Daarvan hebben we er een paar bewaard. Want de afdrukken uit de Xerox zijn prima en snel maar een echt goeie inkjetprint (goed afgeregeld en op een hoge resolutie geprint op een extra mooi papiertje) is niet te versmaden. En niet te vergelijken. Ik moet nog altijd eens wat testjes doen met specialere papieren in de Xerox. Nog geen gelegenheid toe gehad.

Bijdrager
    Deskman

De 8500 is nog goedkoper dan dit knullige laserprintertje dat ik nu heb…

Daarbij bedenkend dat reparatie minstens 200 euro gaat kosten…

(overigens heef Freek de 8550 weer gekocht naar aanleiding van juichverhalen van Sas…)

Bijdrager
    Katinka

Ja, da’s ook mooi. Twee dagen nadat ik heb geconstateerd dat m’n printer eigenlijk niet helemaal kapot is blijft er nu iets vreselijk hebberigs in m’n achterhoofd dreinen. Dankjewel hoor, FreekM. :wink:

Maar goed, ik ben gelukkig geen vreselijk impulsieve koper. Ik wil dus nu vanalles weten over die 8500/8550 solidinks. Zijn er nog meer mensen bekend mee?
    Ik heb nl wat vragen, zoals:

Geheugen; waarom meer en hoeveel. Wat heeft het voor zin om een extra harde schijf er in te laten zetten.
    Die 2400 ipv 1200, wat levert dat voor kwaliteitswinst op. (M’n HP 2200dn (zwart-wit) kon 1200, maar ik gebruik in de praktijk vaak 600lpi omdat zo’n fijne resoultie in de praktijk vaak veel te donker wordt bv).
    Blijft de kwaliteit stabiel, of moet er na een tijdje aan gesleuteld worden om de kleuren weer een beetje passend op elkaar te krijgen. (Maw, is een onderhoudscontract wenselijk).

Ik zal even vertellen wat ik ermee wil.
    Printen van grafisch werk, eenvoudige kleurproeven voor de klant. Soms pittig qua bestandsgrootte.
    Bereikbaar vanaf drie a vier computers, waarvan ik echter zelf de grootste gebruiker zal zijn. Hij wordt dus niet continue van alle kanten benaderd met opdrachten.
    De (maand)oplage zal gering zijn. Snelheid is dus niet echt belangrijk. Extra papierlades ook niet.
    Als ik een wat duurdere versie aanschaf wil ik die honderden euro’s die ik nu naar de drukker/printshop breng om eenvoudige opdrachtjes te printen (uitnodigingen, simpel visitekaartje, rapportomslagje) natuurlijk in eigen zak houden.

Wat ik dus niet hoef:
    Enorme oplages.
    Goedgekeurde kleurmodellen als referentie voor drukwerk.
    Secure, Proof, Saved en Personla print, zeg maar typische kantoorfuncties.

Zal met deze post ook maar even een oud draadje op de Hardware afdeling omhoog gaan schoppen…

Bijdrager
    KR1275

Ik heb er ook over getwijfeld. De kwaliteit moet beter zijn dan kleurenlaserprinters. Helaas las ik her en der net zo veel negatieve als positieve punten. De levensduur van de afdrukken zou minder zijn dan van een laser en ze kunnen niet tegen hitte (insealen bijvoorbeeld). Het stroonverbruik is hoog, omdat de printer eigenlijk aan moet blijven staan. Hij is niet geschikt voor zo nu en dan een printje. Ik heb er toch maar vanaf gezien. Het prijsvoordeel schijnt wel mee te vallen. Ik heb in het verleden wel een Xerox C55mp gehad en dat was een erg betrouwbare printer.

Bijdrager
    Katinka

Dank je voor je reactie, want ik wil zoveel mogelijk weten.

Ik heb gehoord, maar nog niet gecheckt, dat de printers te programmeren zijn om op een bepaalde tijd zelf op te starten, zodat ze bij gebruik alvast opgewarmd zijn.
    Verder zou het bij mij gaan om proeven en kleinschalige opdrachtjes, bijv uitnodigingen, omslagjes e.d. Dingen die niet jaren bewaard hoeven te worden.
    De kleurechtheid van de duurderde inktjet-printers hoeft niet. Wat is daarentegen de kwaliteit en houdbaarheid van een normale kleurenlaserprint? Het niet warmtebestendig zijn, hmm, moet ik eens over na denken. Wat heb je trouwens zelf voor alternatief gekozen dan?

Wat mij aantrekt zijn de naar zeggen goede afdrukresultaten en kleuren, postscript 3, en de redelijke prijs in vergelijking met vergelijkbare kleurenlaserprinters. Maar alle suggesties van anderen zijn natuurlijk welkom!

Ben overigens maar verder gegaan in een draadje in de Hardware afdeling

Overigens heb ik geheel onverwacht mijn HP-printer weer aan de praat gekregen. Na wat vruchteloos gesleutel toch nog maar een keer de printer volledig gereset. En nu doet ie het wel… Ik weet niet waarom, maar goed, ben wel blij.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.