14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    El Fidel

Traag opstartende MacBook Pro C2D

Sinds een dag of 3 heb ik een klein probleem met opstarten van mijn Macbook Pro.

Het nu bijna 6 minuten. En de harde schijf blijft maar heel hard door ratelen.

Volgens mij is dit niet normaal. Wat kan ik daar het best aandoen?

Bijdrager
    edward00

6 minuten is idd niet normaal, het is geen windows zeg :innocent:

Meteen terug naar de winkel!

Bijdrager
    Juch

Toevallig iets gedaan dat de aanleiding kan zijn? Iets geinstalleerd dat niet zou moeten denk hierbij aan Leopard of 10.4.9? Iets veranderd aan je systeem?

Heb je het volgende al geprobeerd om het te fixen?

permissies al gerepareerd?
    Schijf al proberen te repareren?

Beide vind je in schijfhulpprogramma’s

Bijdrager
    El Fidel
    ”Juch”

Toevallig iets gedaan dat de aanleiding kan zijn? Iets geinstalleerd dat niet zou moeten denk hierbij aan Leopard of 10.4.9? Iets veranderd aan je systeem?

Heb je het volgende al geprobeerd om het te fixen?

permissies al gerepareerd?
    Schijf al proberen te repareren?

Beide vind je in schijfhulpprogramma’s

Ik heb dit weekend de permissies gerepareerd en de schijf gerepareerd… SMART status is nu ok…

Ook heb ik vorige week shapeshifter en app enhancer ge├»nstalleerd…

Deze laatste 2 heb ik al verwijderd…

Vandaag heb ik al geprobeert de Pram te zappen, met Onyx te optimaliseren & het overbodige te wissen…

O ja, Ik heb ook Bootcamp al 2 maanden geïnstalleerd maar daar heb ik nog nooit problmen mee gehad.

Al dit heeft niet geholpen. Iemand nog raad..?
    Kan het helpen als ik OSX opnieuw installeer?

Bijdrager
    El Fidel
    ”edward00″

6 minuten is idd niet normaal, het is geen windows zeg :innocent:

Meteen terug naar de winkel!

Ok ik heb wat wijzigen door gevoerd en nu duurt de opstart een dikke minuut maar daarna kraakt de HD nog lekker 1 minuut door na opstarten.

Is dit normaal?

Bijdrager
    Kaspers

En waar blijft hij precies hangen ?
    Of is het hele opstartproces traag ?

Bijdrager
    El Fidel
    ”Kaspers”

En waar blijft hij precies hangen ?
    Of is het hele opstartproces traag ?

Nergens blijft hij echt hangen. Het hele opstartproces is traag.

Bijdrager
    PietjePuk

Dat verder doorratelen na opstarten is normaal, dan doet ie wat onderhoud enzo. Kan je zien als je de activiteitenweergave meteen laat openen na opstarten.

Bijdrager
    El Fidel
    ”PietjePuk”

Dat verder doorratelen na opstarten is normaal, dan doet ie wat onderhoud enzo. Kan je zien als je de activiteitenweergave meteen laat openen na opstarten.

Mijn iMac G5 start zelfs sneller op en dat kan niet h├ę… En in het begin was dat ookal niet waar.

Bijdrager
    PietjePuk

Dat is bij mij net hetzelfde… (heb ook een iMac G5 en MBP)

Bijdrager
    El Fidel
    ”PietjePuk”

Dat is bij mij net hetzelfde… (heb ook een iMac G5 en MBP)

net archive en install gedaan en dat heeft echt geholpen… Nu start hij op in 30sec en voorheen 1 min

Ook blijft hij niet hangen bij de blauwe opstartbalk

dus mijn probleem is opgelost

Bijdrager
    iLive

Ik heb sinds ik met de bootcamp-assistent ben bezig geweest en een partitie heb gemaakt ook het gevoel dat mijn MacBook nu trager opstart. Normaal gezien als ik op de power-knop duw komt er direct het witte scherm met apple logo en daarna laadbalk. Nu blijft hij eerst 10à 15 seconden op een wit scherm hangen dan pas komt er op het wit scherm het apple logo en daarna het laden wat niet speciaal langer duurt. Het is misschien maar 15 seconden ja, maar ik vond het altijd zo leuk dat hij zo rap opstartte en zou het spijtig vinden als dit nu terug trager gaat. Wat kan ik hieraan doen??

Bijdrager
    Cloudsurfer

@ iLive: Je moet de juiste opstartschijf selecteren, want nu zoekt hij naar Windows maar die is er helemaal niet. Even in OS X wijzigen en hij start weer normaal op:)

Bijdrager
    iLive

Ok, bedankt!:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.