9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    marijke-s

traag op internet

Ik heb een en ben een nieuwe imac gebruiker. ik heb een Imac 24 inch met 4 gb ram en 3.8 ghz.
    Alles werkt naar behoren alhoewel het ontzettend wennen is. Ik merk dat de imac veel trager is dan mijn pc om op internet te komen. Hij laad de pagina’s vele malen langzamer. Ik heb een linksys draadloze router op een upc modem.
    Mijn pc is draadloos verbonden met een g adapter.
    Hoe kan het dat mijn pc wel goed gaat en de imac niet. Kan het door de firewall komen? Ik draai ook een virus scanner mee op de achtergrond van de imac.

Bijdrager
    sven-

Je kunt eens proberen een andere DNS server te gebruiken, maar doe één ding eerst, en dat is gelijk die virusscanner van je Mac af te gooien. Er bestaan namelijk geen virussen voor de Mac.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”marijke-s”

… Ik draai ook een virus scanner mee op de achtergrond van de imac….

sven was me voor… Maar i.d.d.: weg met dat ding!!!

N.B.: Welkom hier! :D

Bijdrager
    Vtenvoorde

Welke browser gebruik je.
    Heb je plugins op die browser.
    Kortom, wat meer info zou helpen.

Als je op internet zit, probeer dan eens met http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp te kijken hoe snel jouw verbinding is.

Bijdrager
    Delars

Gister had ik ook opeens heel traag internet (hetnet) geen idee hoe het kwam. Ik had nog een men vader gevraagd of die misschien iets aan het downloaden was maar dat was niet zo. Heel vreemd. Vandaag is de snelheid opeens weer normaal…. vreemd..

EDIT: Gister in plaats van goster xD

Bijdrager
    Hansi2124

En dan moet je natuurlijk ook alles van die virusscanner van je harde schijf afhalen. Hopelijk zit er een uninstaller bij die je kan gebruiken…. Is het Norton? Dat is in ieder geval iets wat je nooit op de Mac moet gebruiken.
    Je hebt een hele snelle iMac zo te zien met dus als het goed is ook draadloos internet. Jammer dat je dus de lage G-snelheid van je router moet gebruiken, want het Airport kaartje van je iMac is N, waarmee je dus met de juiste router veel sneller kan internetten. Probeer ook eens hoe snel het internet is als je m.b.v. een ethernetkabel surft. Is het dan nog steeds sloom?
    Er kunnen talloze oorzaken zijn: staat je iMac ver van de router af; zitten er misschien storende signalen (draadloze telefoon of zo) tussen de iMac en router?
    Geef wat meer info, want dan kunnen we er misschien wat mee…..

Bijdrager
    profclimber

waarschijnlijk je dns, zoek ff op open dns in google. De 2 adressen staan rechts onderin, meestal lost dit het probleem op!

Bijdrager
    Gloaming

Dat zelfde probleem heb ik ook. Ik heb Safari (versie 3 als de nieuwe beta) als Firefox op m’n Mac mini draaien (G4). Beide browsers zijn ontzettend traag tot het punt om m’n muis kapot te rammen. Ik heb geen enkele oorzaak kunnen vinden voor dit probleem. Mijn gok is de toename van flash content op het web. Sommige websites openen een klein venster met ‘Schiet alle eendjes kapot om een iPhone te winnen’ flash reclames. Heel irritant.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”AntiStar”

Dat zelfde probleem heb ik ook. Ik heb Safari (versie 3 als de nieuwe beta) als Firefox op m’n Mac mini draaien (G4). Beide browsers zijn ontzettend traag tot het punt om m’n muis kapot te rammen. Ik heb geen enkele oorzaak kunnen vinden voor dit probleem. Mijn gok is de toename van flash content op het web. Sommige websites openen een klein venster met ‘Schiet alle eendjes kapot om een iPhone te winnen’ flash reclames. Heel irritant.

twee woorden:
    “adblock (plus)” voor Firefox https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=adblock&cat=all
    en “flashblock” voor Firefox https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=flash&cat=all

of adblock voor Safari http://www.macupdate.com/info.php/id/26171/safari-adblock
    Een efficiënte advertentie blokker voor rustig surfen ipv die vervelende maar ook vertragende reclame.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.