7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jvvleeuw

Traag met renderen

Ik heb een filmpje van 1.5 uur gemaakt, gerenderd en al. Nu wil ik er met een nieuwe videolaag een titeltje inzetten (jpeg bestandje). Nu zegt mijn computer dat ‘ie daar 15 uur over moet renderen.
    Ik heb een Mac G5 met een 2,5 Ghz. Power PC (2x) en een 2,5 GB DDR SDRAM geheugen. Weet iemand of je deze rendertijd kan inkorten door bijvoorbeeld bepaalde instellingen te veranderen. Ik heb namelijk 2 van dit soort filmpjes, dat zou 30!! uur rendertijd betekenen. Vind ik wat veel. Iemand suggestie?

Alvast dank voor de medewerking.

Bijdrager
    8lux

Weet even niet met welk programma je werkt en wat je onder “gerenderd” in dit geval verstaat.
    Maar het zou heel goed kunnen, dat als je iets aan je filmpje veranderd (zoals het toevoegen van een nieuwe laag met een afbeelding), de hele boel opnieuw gerenderd gaat worden. Als die titel tenminste over de gehele lengte van de film gebruikt wordt…
    Een oplossing zou kunnen zijn om eerst de gerenderde film te exporteren en die vervolgens weer te importeren in een nieuwe tijdlijn. Als dan hier het plaatje boven wordt gezet, hoeft alleen dat nog uitgerekend te worden…

Of probeer eens de sequence met het filmpje in een nieuwe (lege) sequence te zetten en pas daar de titel erop te plaatsen. Zorg wel, dat de sequence instellingen gelijk zijn…

Bijdrager
    Jvvleeuw

Ik werk met FCP 5.0

Bijdrager
    Fester

Ik blijf gewoon met iMovie werken, waarom moeilijk doen.
    In iDvd kan je in voorkeuren renderen in de achtergrond aanzetten, dat scheelt mij veel tijd.
    Als je gaat aanpassen begint het renderen opnieuw.
    In FCP zou ik het niet weten, maar je gaat toch naar iDVD of Toast om te branden?
    ( en dat duurt al met al,ben ik bang ongeveer 10 uur . ):?
    Heb geduld

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat gebeurt er als je hetzelfde titeltje maakt in de titel-editor van FCP?

Het is erg lang 15 uur, maar bedenk wel dat je 90 minuten video wilt beplakken. Dat is 135000 frames voorzien van het titeltje. Als je het in de titel editor ook kunt maken, dan zal het denk ik een stuk sneller gaan.

Maar, als je het renderen start, kan het zijn dat de benodigde tijd vanzelf drastisch terugloopt.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Fester: volgens mij praat jij over hele andere dingen in je reactie. Dit gaat over een effect in video zetten, niet in het converteren van een film voor DVD.

Bijdrager
    hobbes2210

Ik neem aan dat je een soort watermerk toe wil voegen over de hele film.

Ik zou even kijken naar mijn project settings en mijn output settings.
    Zijn die gelijk? Ik kan me voorstellen als je source mpeg is en je output DV dat er dan fors gerekend moet worden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.