6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    houtappels

Traag met pdf’s maken

Wie kan mij helpen.

Ik heb hier twee dezelfde mac os 9 machines staan met Mac OS 9.2.2
    Hierop draait Adobe Acrobat Distiller 5.02 en Adobe Acrobat 5.0 hier staat een standaard printer ingesteld op de Xante AW 1200 v6. Op de ene mac os 9 machine klik op printen en komt het print scherm voor het maken van een pdf binnen een paar seconden. Op de andere mac duurt het ongeveer 50 seconden. De adobe acrobat map heb ik al keer uitgewisseld tussen de machines zodat alles hetzelfde was maar zonder resultaat.

Wie heeft er idee├źn waar te zoeken?

Bijdrager
    Blieper

Je zou het bureaublad ook ‘ns opnieuw op moeten bouwen en misschien tijdelijk wat extentie’s uitzetten of alleen de systeemextensie’s en die van Adobe! :wink:

Bijdrager
    geluk

Misschien ooit aan een programma op de snelste Mac wat extra geheugen toegekend?

Bijdrager
    houtappels

Het nalopen van de extensies heeft een beetje snelheids winst opgeleverd. Het opbouwen van het bureaublad geen. Ik denk dat we nu rond de 40 seconden hangen. Nog meer tips?

Bijdrager
    houtappels

Heren en mogelijk dames,

Bedankt, de truc leek hem te zitten in een virtuele printer extensie. Deze is verwijdert en daarna draaide het zonder problemen lekker snel. Bedankt voor alle super snelle reacties! :D :lol:

Bijdrager
    Gridmaster

Met die virtuele printer op OS9 ‘print’/schrijf je eerst een .ps (postscript) file die je daarna door distiller haalt. Idd iets meer werk/tijd maar wel meer controle over het proces en je kan je pdf’s dan veel kleiner maken als je zou willen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.