10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    IndoMac

Traag – laden – websites

Dag beste mensen,
    Ik heb op bovenstaande items gezocht, maar ik kon niets vinden wat me verder hielp, dus vandaar maar even zo.
    Zou er zich een probleem kunnen voordoen tussen mijn iMac en de Airport Express dat de websites zo ontzettend traag laden? Hoe kan ik dat checken en wat zou ik er aan kunnen doen? Volgens de provider (Ziggo) ligt het niet aan hun verbinding of de router.
    Waar (in de “Activiteitenweergave” bijv.) kan ik aflezen dat het hapert?
    ‘Speedtest’ geeft ook een hele trage download-snelheid aan.
    Ik ben niet heel erg technisch, dus ik zou erg geholpen zijn met een goed advies.
    Vast heel veel dank natuurlijk.

Bijdrager
    MacBooky

Ik zou om te beginnen de imac eens direct aan de router hangen en de tests nog een keer doen??

Bijdrager
    Falc

Andere browser proberen?

Bijdrager
    nookie

Je kan ook proberen de router en de AE uit te zetten en weer aan te zetten.

Bijdrager
    Mac Cloud

Lijkt mij (het zoveelste) probleem van Ziggo, ik kom hier vandaag ook niet boven de 20kB download.

(Edit 13.20) : modem en router herstarten loste het probleem bij mij vandaag op.

Ook willen de DNS servers van Ziggo nog wel eens traag zijn, dan kun je open DNS gebruiken:

208.67.222.222
    208.67.220.220

Bijdrager
    MegaChriz

Ik had dit probleem kortgeleden op een iMac (met Mac OS X 10.5.5). Ik heb toen een blik op de Firewall-instellingen geworpen. Deze bleken op ‘Sta alle verbindingen toe’ te staan. Deze had ik toen gezet ‘Sta alleen essentiële verbindingen toe’ en direct was het internet sneller.

Soms zijn er nog wel andere problemen mbt tot internet: foto’s die niet willen uploaden naar marktplaats (soms). Een tijdje geleden leverde dit met Opera zelfs twee keer achter elkaar een Kernel Panic op (een grijs beeld met het bericht dat de computer opnieuw opgestart moest worden). Zou dit komen door de Firewall-instellingen?

Bijdrager
    1984

Helpdesk over Ziggo! Hier kun je klachten, problemen en storingen kwijt over het nieuwe bedrijf Ziggo.
    http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

Bijdrager
    IndoMac

De suggesties van MacBooky t/m MegaCriz allemaal al eens uitgeprobeerd, maar helaas. ALhoewel, soms is ie plots wel weer vlot, maar vaker dus als dikke s##### tegen een helling op.
    De suggestie van 1984 heeft me wel verder geholpen met het verzenden van mail, want dat lukt de laatste tijd toch zo vaak niet! En dan de hamvraag: waarom kan de helpdesk van Ziggo zelf niet aangeven hoe je dat kunt oplossen/!
    Wel bedankt voor jullie meedenken dus.
    Enne …. zou je uit de ‘activiteitenweergave’ nog wat af kunnen lezen?

Bijdrager
    Oppie
    ”MegaChriz”

Ik had dit probleem kortgeleden op een iMac (met Mac OS X 10.5.5). Ik heb toen een blik op de Firewall-instellingen geworpen. Deze bleken op ‘Sta alle verbindingen toe’ te staan. Deze had ik toen gezet ‘Sta alleen essentiële verbindingen toe’ en direct was het internet sneller.
    Soms zijn er nog wel andere problemen mbt tot internet: foto’s die niet willen uploaden naar marktplaats (soms).

Ja, op deze manier heb je de fw praktisch helemaal dicht gezet.
    Misschien draaide bij jou continue een torrent of zo, die de boel vertraagde; en na het maken van deze instelling was je die iig kwijt. Maar verder heeft het dus weinig met elkaar te maken.

Bijdrager
    MegaChriz

@Oppie
    Ik heb zelf in ieder geval geen torrent aangezet. Ik geloof ook niet dat anderen die ook gebruik maken van de iMac dit wel hebben gedaan. Ik weet wel dat één gebruiker van de iMac, die wat minder bekend is met internet, vaak op advertenties klikt (via kingolotto). Kan zoiets ook de internetverbinding vertragen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.