2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    chrisn

Traag laden van de Finder door RAID-software

Beste

Ik heb sinds vorige week een Western Digital Externe Raid HD gekocht voor het back-uppen van gegevens.
    Hierbij zat een programma dat nodig was om de RAID-1 te activeren, dit heb ik geïnstalleerd maar nu start mijn MacBook Pro enorm traag op.

Eenmaal mijn wachtwoord ingevoerd, duurt het zo 1-2min tegen dat mijn iconen worden weergegeven en netwerkverbinding, klok , etc… wordt weergegeven/geladen.

Dan heb ik dat Raid programma weer verwijdert maar blijkt niet te helpen. (verwijdert adhv AppZapper)

Iemand enige info hoe ik dit terug kan oplossen?

Oja en is het normaal dat het soms 1min kan duren voor mijn nieuwe MacBook Pro( 2,5ghz 4gb 320gb7200rpm) in sluimerstand gaat als ik het scherm dichtklap ?
    Met m’n vorige MacBook(C2D 2ghz 2GB, 200GB7200rpm) was dit binnen de 5seconden.

Ik heb wel al gelezen dat dit soms kan uitmaken omdat de HD groter is, maar dit zou toch niet zoveel mogen verschillen?

Bijdrager
    macpro

Het lange inloggen heb ik ook op mijn MacBook Pro. Geen idee waar het doorkomt, maar het is zeker softwarematig.
    Ik heb de bak al eens opnieuw voorzien van een versie OS X en toen was het weg. Om vervolgens weer alle software te installeren en toen was het terug. Wat ik uiteraard had moeten doen was na elke installatie even herstarten om te kijken of het probleem er nog steeds niet was. Maar daar was ik te lui voor.
    Omdat ik de MBP altijd in sluimerstand zet is het geen groot probleem.

Wat die sluimerstand betreft: dat duurt lang omdat de Mac eerst de volledige inhoud van het geheugen naar de harde schijf gaat schrijven. En hoe meer geheugen je in je MBP hebt, hoe langer het duurt.
    De reden hiervoor is dat door deze instelling de batterij van je MBP rustig helemaal leeg mag lopen terwijl je Mac in de sluimerstand staat. De Mac gaat dan gewoon helemaal uit, maar zodra je deze weer aan de stroom hangt en opstart gaat ‘ie verder waar hij gebleven was. Je ziet dan je bureaublad in grijstinten met een voortgangsindicator.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.