6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Erwal

traag internet op macbook A, razendsnel op B (OPGELOST!)

OMT-ers,
    mijn collega en ik hebben hulp nodig.

Beide hebben we een macbook en werken we op de zaak met een internet verbinding van XS4ALL (Fritzbox routertje). Macbook A van mijn collega is sinds enkele dagen traag qua internet verbinding, macbook B is tegelijkertijd als altijd supersnel. Het fenomeen doet zich zowel bedraad als wireless voor en onder safari en firefox.
    We hebben ze naast elkaar gezet, de instellingen van A en van B onderling vergeleken en zien geen verschil, behalve de Ip-adressen (die van A xxx.xxx.xxx.24 en die van B xxx.xxx.xxx.25), maar mogelijk kijken we niet naar de goede dingen.
    De cache van safari geleegd, helpt niet. DHCP release, helpt niet.
    Het gekke is dat wanneer A in het thuisnetwerk draait (ziggo draadloos) de internet verbinding gewoon goed / snel is. Verder werkt op kantoor de verbinding met de server voor beide ook heel snel. Het lijkt er dus op dat e.e.a. niet in de router zit, anders had B ook vertraging moeten hebben. En ook de verbinding naar buiten toe lijkt goed te zijn, gezien de snelheid waarmee de server bereikt wordt.

Iemand suggesties om A weer aan de praat te krijgen ?????

Alvast dank!

Bijdrager
    Napsju

DNS servers zijn gelijk op beide MacBooks? De trage MacBook gaat niet via een proxy het net op?

Bijdrager
    Erwal

Yep, het lijkt er op dat het daar in zat. DNS erbij gezet en weer speren!!!
    Bij de DNS servers stonden er twee in het grijs, en bij macbook B ook nog een derde in het zwart;
    127.0.0.1 grijs
    10.0.1.2 grijs
    10.0.1.2 zwart .
    En die zwarte miste bij A, hoewel exact dezelfde. Na toevoegen gaan we weer als de brandweer.10-serie deelt de router overigens uit.

Muchos gracias sjupan!
    :D

Bijdrager
    Napsju

Terima kasih zeggen ze hier hoor…:D

Bijdrager
    remed

Ik zag dat dit probleem is opgelost voor je. Wij hebben hier een gelijksoortig probleem.
    Snelheid op Toshiba, iphone, ipod is normaal. Op de Macbook absoluut niet… Heel even snel, maar daarna heel langzaam. Met de handleiding erbij krijg ik het nog niet optimaal.

Bij een ander wireless netwerk kent de Macbook het probleem weer niet…
    Iemand tips??

Bijdrager
    Guino1970

Beste ,
    Dit is een ouder onderwerp van paar jaar terug reeds , hopelijk kan iemand van jullie mij stap bij stap een woordje uitleg geven wat ik exact moet doen , zodat ‘k dat probleem spoedig van de baan heb : ‘k heb net het zelfde probleem als jullie toen ‘k heb een goede macbook van 2007 van een kennis in goede staat als nieuw doet alles nog perfect ! Behalve op mijn m’n thuis router doet ie ’t traag , én als ik elders op een andere surf niet echt pech dus , hoop iets van jullie te horen mijn Internet ’s van Belgacom Bbox2
    Mijn andere wifi apparaten hebben het thans niet !

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.