13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Lennertgeyselings

Traag internet met nieuwe mac mini

Hey allemaal

Gisteren kocht ik een gloednieuwe mac mini vol hardware upgrades.
    Hij loopt echt lekker, alleen het internet lijkt heel traag vooruit te gaan.
    Ik had al een macbook pro en ik had hier nooit problemen met het internet, nu nog steeds niet.
    Als ik een speedtest doe lijkt ook alles in orde.

Router resetten helpt niet, bovendien kan het daar ook niet aan liggen, ook de compatibiliteit met macbis in orde want mijn macbook kent geen problemen.

Ik lees op sommige forums wel eens iets over bluetooth uitschakelen bijvoorbeeld maar mijn magic mouse is via bluetooth aangesloten dus dat kan ik ook niet echt gaan doen.
    Verder lees ik soms een heel geklooi met ip adressen etc maar daar ken ik allemaal niets van.

Mij lijkt het wel een standaard probleem, ik hoop dus dat er ook een standaard oplossing voor is.

Als mijn macbook uit staat is het internet nog steeds heel traag op mijn mac mini.

Please help me, it drives me crazy =D

Bijdrager
    Outragemac

Via Wi-Fi of netwerk kabel?
    In geval van Wi-Fi lees dit even door, gaat over BlueTooth conflicten en hoe te configureren:
    https://discussions.apple.com/message/21488332#21488332

[off-topic] Op diverse forums/nieuwssites wordt ook gerept over een nieuwe Mac Mini, die binnenkort wordt verwacht…
    Wat is de reden om nu nog het “oude” model te kopen? [/off-topic]

Bijdrager
    Shmoo

+1

Ik ben ook aan het wachten op de nieuwe Mac mini en koop daarom bewust op dit moment geen nieuwe Mac.
    http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Mini

Bijdrager
    Outragemac

Hetzelfde geldt voor mij. Wegens het vooralsnog uitblijven van die nieuwe Mac Mini sta ik al tijden op het punt om “dan maar’ een i7 iMac te kopen, maar ik heb al voldoende schermen, en het prijsverschil is dusdanig dat ik daarvoor een dikke Thunderbolt RAID kan kopen, die ik overigens ook nodig zou hebben indien ik voor een iMac zou gaan.
    Dus hobbel ik reikhalzend nog maar ff door met mijn MacPro 1.1

Bijdrager
    remco85

waarom is deze mac mini geen goede koop
    ik heb nu een kleine maand en draait als gek
    nog nooit zon fijne pc gehad (altijd windows dom dom)

ik had ook problemen met mijn internet
    wat ik gedaan heb
    1 firmware update van router
    2 kabel van modem naar router vernieuwd
    3 kabel van router naar mac mini vernieuwd

zowel de wifi en als bekabelt werkt gewoon goed
    geen problemen meer

wel moet ik zeggen dat internet op een mac iets trager is als op windows maar niet hinderlijk

Bijdrager
    Outragemac

Tis een prima ding hoor Remco, afhankelijk wat je ermee doet, en zeker als je van “the other side’ bent gekomen.
    Hij is echter wat gedateerd door de Ivy Bridge CPU en beetje magere video prestaties.

Bijdrager
    Outragemac

ps: Fijn dat het opgelost is!

Bijdrager
    remco85

voor mij wel
    maar niet voor t.s
    overgens heb ik ook google chrome net geinstaleerd en dan blijkt de snelheid net zo snel als op mijn windows pc

okeey wat je zegt over gedateerd is misschien wel waar maar ach ga je dat echt merken in dagelijks gebruik als je geen hd video bewerkt
    of zware gamer bent.
    overgens voor games heb ik een xbox.
    het gaat er ook om waar je op een gegeven moment tevree me ben. morgen komt er een nieuwe auto uit betekend dat de oude verrot is nee zkr niet.

wat ik bedoel als morgen de nieuwe mini er is komt er morgen weer al nieuwe hardware uit die nog beter is.
    het einde is op die manier een beetje zoek vindt ik.

heb ook een nog een macbook uit 2009 en zelfs daar ben ik nog tevree over. en dat zegt best wel veel wand ik haat trage pctjes die gaat direct in de verkoop of in de vuilbak.
    heb jaren pctjes gebouwd voor vrienden en kennisen die zeiden het moet zo snel zijn.
    heb je de pc af start in 10 seconden op en durven nog te zeggen dat hij langzaam is.

Bijdrager
    Lennertgeyselings

Het gaat om Wifi. Ik heb het bluetooth verhaal even doorgenomen en ook toegepast. Het lijkt beter maar het internet is nog steeds niet wat het moet zijn.
    I.v.m. jou vraag Off Topic, ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk niet wist dat er een nieuwe mac mini op de markt ging komen (ook niet echt achter gezocht). Ik ben gewoon overgestapt van windows naar mac, voor het produceren van muziek. Die video-eigenschappen waar je het bijvoorbeeld over hebt zijn dus voor mij ook minder belangrijk. Als het maar vlotjes loopt en dat doet deze zeker wel (op het internet na).

Bijdrager
    remco85

jammer dat je mijn tips in de wind slaat

Bijdrager
    Shmoo

Het internet kan natuurlijk ook gewoon aan je browser liggen. Denk aan extensies, plugins of Ads-ons en dan nog eens dat Safari er per update niet beter op wordt.

Probeer ook eens in te loggen met een nieuw gebruikers-account.

Bijdrager
    Lennertgeyselings

Die sla ik niet in de wind hoor Remco, maar heeft geen invloed gehad, was dit vergeten te vermelden, mijn excuses.

Bijdrager
    remco85

oki
    dat is heel jammer hier werkt het perfect

heb je ook google chrome geprobeerd?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.