6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    michi_rishi

Traag internet iMac

Ik heb een drie maanden oude iMac (24″, 3.06Ghz) en een Macbook Air (1.6Ghz).
    Nu werkt het draadloze internet op mijn Macbook Air perfect, maar op mijn iMac heb ik vaak problemen:
    Traag internet: alsof het via een ouderwets 56k modem gaat. Mail blijft eindeloos wachten en Safari geeft het na een tijdje op melding ‘kan de pagina niet openen’.
    Het Airport netwerk lijkt in orde: alle streepjes. Ook als de Macbook Air maar twee streepjes heeft dan werkt hij toch nog prima. Maar de iMac doet het ook bij alle streepjes soms heel slecht.
    Het gekke is dat dit probleem met de iMac zich niet altijd voordoet, maar in 40-50% van de gevallen. De rest van de tijd is het prima.
    Iemand een idee wat hier aan te doen is?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je een draadloze (Dect) telefoon in de buurt van je iMac staan?
    Zitten je buren misschien op (bijna) hetzelfde kanaal te zenden?
    Kijk hier voor verdere suggesties: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126665

Bijdrager
    dspiers

Heb je ook geprobeerd om alles op B, G of N te zetten?

Ik weet dat er Airport problemen zijn met Macbook (Pro’). Misschien met meerdere Mac’s? Vrij bekend probleem. Naar het schijnt word er nu een bug fix getest in de laatste beta van 1.5.5

Hopelijk lost dat het op. In de tussentijd even testen met B, G of N. Zorgen dat alles op het zelfde protocol zit.

Success

Moderator
    Poezenbeest

Lijkt me toch meer een vraag voor Internet en Netwerken dan voor Algemeen

Bijdrager
    sypie

Ben je toevallig met P2P of torrent programma’s bezig? Als je daar je upload hoog hebt staan dan wordt je download ook minder.

Bijdrager
    macosxfreaky

mischien internet instellingen op je imac even verwijderen en terug installeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.